مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان لرستان:

«کارگروه علمی - ادبی دفاع مقدس» پشتوانه‌‌ای قوی برای تولید آثار دفاع مقدس است

سرهنگ «رشیدی» کارگروه علمی - ادبی دفاع مقدس را پشتوانه‌‌ای علمی قوی برای تولید و خلق آثار حوزه دفاع مقدس دانست و آموزش و توانمندسازی نویسندگان، پژوهشگران و ویراستاران کتب دفاع مقدس و مقاومت را از اهداف تشکیل این کارگروه در استان لرستان عنوان کرد.
کد خبر: ۴۶۲۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷ - 15June 2021

«کارگروه علمی - ادبی دفاع مقدس» پشتوانه‌‌ای قوی برای تولید آثار دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، در جلسه معارفه کار گروه علمی- ادبی دفاع مقدس استان که امروز  (سه‌شنبه) در سالن ویدئوکنفرانس اداره‌کل ارشاد اسلامی استان لرستان برگزار شد، با بیان اینکه جای چنین کارگروهی در حوزه دفاع مقدس در استان ما خالی بود، اظهار داشت: کارگروه علمی - ادبی دفاع مقدس یک پشتوانه‌ علمی قوی برای تولید و خلق آثار حوزه دفاع مقدس است.

وی افزود: «تحریف» و «فراموشی» تهدیداتی هستند که موجب از بین رفتن مفاهیم واقعی و دستاورد‌های دفاع مقدس می‌شوند؛ بنابراین رسالتی عظیم بر دوش همه ماست که مانع از تحریف و از بین رفتن واقعیات دوران دفاع مقدس شویم و کار گروه علمی - ادبی دفاع مقدس می‌تواند نقش موثری در این زمینه داشته باشد.

رشیدی، آموزش و توانمندسازی نویسندگان، پژوهشگران و ویراستاران کتب دفاع مقدس و مقاومت را از اهداف تشکیل کارگروه علمی - ادبی دفاع مقدس استان برشمرد و گفت: نظارت بر محتوای آثار ادبی و هنری، نقد و بررسی کتب چاپ‌شده با موضوع دفاع مقدس، از دیگر اهداف تشکیل کارگروه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه اعضای کارگروه علمی - ادبی دفاع مقدس در واقع یک پل ارتباطی بین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، سایر دستگاه‌های فرهنگی و دانشگاه‌ها هستند، تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه لرستان و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با موضوع حمایت از پایان‌نامه‌های حوزه ایثار و شهادت، منعقد شده است.

وی با تاکید بر اینکه رمز موفقیت در هر کاری «وحدت کلمه» و «اتحاد» است، اظهار داشت: در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همگرایی و وحدت همه مسئولین نیاز است.

رشیدی به برگزاری کنگره ملی ۶ هزار و ۳۰۰ شهید استان لرستان اشاره کرد و گفت: در راستای این کنگره عظیم، باید ۷۵۰ کتاب تولید شود و محتوای این کتب باید مورد تایید کار گروه علمی - ادبی دفاع مقدس باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها