امام جمعه قم:

فرماندهان نیروهای مسلح توانمند و مانوس با قرآن و معنویت هستند

امام جمعه قم گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری مقام عظمای ولایت، فرماندهان نیروهای مسلح در کنار همه توانمندی و موفقیت‌های خود، اهل انس با قرآن و معنویت نیز هستند.
کد خبر: ۴۶۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ - 11May 2015

فرماندهان نیروهای مسلح توانمند و مانوس با قرآن و معنویت هستند

به گزارش  خبرگزاری دفاع مقدس از قم، آیت الله سید محمد سعیدی طی سخنانی در جمع مدیران و اعضای شورای بسیج فرهنگیان استان قم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مسیر خود را با هدایت های امام راحل(ره) و رهنمودهای  مقام معظم رهبری و علما و مراجع عظام به درستی طی کرده است، با اشاره به آیه "ان الذین قالوا ربنالله ثم استقاموا"، خاطرنشان ساخت: واژه استقامت و باقی ماندن در مسیر یکی از آن باورها و اعتقادات و از جمله لغزشگاه ها و آفاتی است که همه مومنین و متدینین را تهدید می کند.

 وی تصریح کرد: ترک کردن سنگرها و عدم استقامت در رسیدن به پایان کار از آفاتی است که در انقلاب ها و نهضت ها دامن انقلابیون را می گیرد.

آسیب های عدم استقامت در مسیر حق، امروز جهان اسلام را می آزارد

سعیدی با اشاره به تاریخ صدر اسلام خاطرنشان ساخت: در صدر اسلام مردم با اعمال شایسته زیر چتر رهبری پیامبر اسلام(ص) افتخار آفریده و سنگرهایی را فتح کردند، ارزش هایی را اقامه کردند و بدعت ها و خرافاتی را باطل کردند و همه در اثر حقانیت و استقامت در مسیر حق بود.

وی ادامه داد: اما مردم همین جامعه با گذشت اندکی از رحلت پیامبر اسلام(ص) بخاطر عدم استقامت حتی از حق هم رویگردان شده و مسیر انحرافی طی کردند به طوری که آثار سوء و آسیب های آن امروز جهان اسلام را آزار می دهد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه عده قلیلی از مسلمانان مسیر حق را درست فهمیدند، افزود: این یک جریان تاریخی است و در هر انقلاب و نهضتی این آفت وجود دارد.

وی با یادآوری جریان مشروطه خاطرنشان ساخت: در مشروطه هم این آفت را داشتیم، روحاینون و مراجع  قیام کردند مردم هم تبعیت نمودند اما کار نیمه راه رها شد و با سوء استفاده فرصت طلب ها آن بلای عظیم بر سر مشروطه آمد که محصول آن سر کار آمدن شاهان قاجار و پهلوی بود.

امام جمعه قم با اشاره به نزدیکی سالگرد شهادت شیخ فضل الله نوری یادی از این شهید بزرگوار کرد و افزود: شهید شیخ فضل الله نوری از کسانی بود که نهضت را آغاز کرد و بدست خود نهضتی ها و به تحریک دشمنان به شهادت رسید.

هر گروهی که به قواعد انقلاب پایبند نباشد، در معرض خطر است

وی تاکید کرد: هر طایفه ای که به قواعد انقلاب پایبند نباشد، خطر انحراف و خروج از مسیر آنها را تهدید می کند.

سعیدی در ادامه با اشاره به یکی دیگر از باورها و اعتقادات عنوان کرد: اگر انسان، مدیر و مدبر را تنها خداوند خالق هستی بداند، خداوند نیروها و امداد غیبی اش را برای کمک و یاری انسان در برابر دشمن می فرستد، بطوری که با پشتوانه محکم و استوار در برابر دشمنان می ایستد و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می دهد.

 وی افزود: تنها در کشور جمهوری اسلامی ایران است که رهبری نظام با تکیه بر قدرت لایزال الهی می گوید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

توصیه به پرهیز از وابستگی به جریانات سیاسی

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به فرهنگیان بسیجی حرکت در مسیر قرآن و عترت و رهنمودهای ولایت، عدم وابستگی به جریان یا گروه خاص و همچنین ایستادگی قاطع در برابر دخالت برخی جریانات و سلیقه ها را یادآور شد و تاکید کرد: جریانی که عملا قرآن و عترت و ولایت را قبول دارد، جریان حقی است که منشاء خیرات در جامعه است.

آموزش و پرورش سهم خود را از وصیتنامه شهدا استخراج کند

وی با اشاره به تقدیم بیش از سی هزار شهید دانش آموز و فرهنگی در مجموعه آموزش پرورش خاطرنشان ساخت: شهدا در آخرین لحظه های عمر خود صادقانه ترین و زلال ترین صحبت های خود را که برخاسته از دین و فطرت و عقل پاک است بر زبان جاری ساخته و نوشته اند و شما با مراجعه به وصیتنامه های تربیتی شهدا سهم آموزش و پرورش را از این منابع عظیم استخراج کنید.

یاد شهدا را با تحقق خواسته های آنان گرامی بدارید

سعیدی اضافه کرد: ما در قبال شهدا یک وظیفه مراسمی و یک دین عملی داریم و اگر خواسته های شهدا را عملی کنیم، یاد و خاطره آنان را گرامی داشته ایم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه ما وجود رهبری عزیز و مقتدر را تنها منحصر به داخل ایران نمی دانیم، ابراز کرد: ما در زمان طاغوت برخی افراد جزء پلیس را می دیدیم که بر کل قم حکومت می کردند اما امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری مقام عظمای ولایت، شخصیت های عالم و فرزانه و کاردانی در راس امور قرار دارند.

وی بیان داشت: امروز باعث افتخار است که فرماندهان نیروهای مسلح، در کنار همه توانمندی و موفقیت های خود، اهل انس با قرآن و معنویت نیز هستند.

وی با انتقاد از برخی جابجایی ها تاکید کرد: باید قدردان مسئولان خدمتگزار، دلسوز و افراد لایق باشیم و کمک کنیم اگر انتقادی هست، برطرف کنیم زیرا در آن صورت است که الطاف الهی شامل حال ما خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار