حضور حداکثری، اقتدار ملی/ عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره):

ضرورت تشکیل بسیج عمومی برای مشارکت حداکثری در انتخابات

حجت‌الاسلام «مصباح یزدی» با بیان اینکه باید یک بسیج عمومی برای شرکت حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد تشکیل شود، گفت: خداوند قدردان تمامی زحماتی است که برای تقویت دین و نظام اسلامی برداشته می‌شوند.
کد خبر: ۴۶۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ - 16June 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «علی مصباح یزدی» عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، در جمع خانواده‌های طلاب و روحانیون به مناسبت دهه کرامت در جوار امامزاده سید کججانی (ع)، با اشاره به انتخابات پیش‌رو، اظهار داشت: شرکت در این رویداد با توجه به همه جوانب، از دفعات قبلی واجب‌‌تر است و باید در این راستا، هم خودمان شرکت کنیم و هم دیگران را با رفع شبهات، تشویق به حضور در انتخابات کنیم.

وی افزود: انتخابات ۲۸ خرداد، تعیین‌کننده بسیاری از مسائل در چهار سال آینده هست؛ زیرا آثار بعضی از این انتخابات سالیان دراز در کشور باقی می‌ماند و آینده نسل آتی را رقم می‌زند.

حجت‌الاسلام مصباح یزدی در خصوص لزوم شرکت در انتخابات، ادامه داد: از لحاظ عقلی، عقل اقتضا می‌کند که از فرصت حضور در رویداد تصمیم‌گیری سیاست کشور استفاده کنیم و برای تعیین سرنوشت خود، کشور و نظام جمهوری اسلامی حضور یابیم. از نظر شرعی نیز علمای بزرگ و مراجع تقلید بسیاری بر وجوب شرعی شرکت در انتخابات تاکید دادند و از این جهت هیچ جای نگرانی و کم‌کاری نیست.

وی اظهار داشت: دشمنان ما با تحریم انتخابات و تشویق مردم به عدم مشارکت، سعی می‌کنند تا نظام جمهوری اسلامی را تضعیف کنند که این اقدام نشان می‌دهد، شرکت مردم در انتخابات برای خودشان و جمهوری اسلامی مفید است.

حجت‌الاسلام مصباح یزدی اظهار کرد: یکی از نشانه‌هایی که انسان از طریق آن‌ به اهمیت و درستی یک کار پی می‌برد، این است که ببیند چه کسی مخالف آن امر است که اگر این مخالفان جزو دشمنان ما باشند، آن‌موقع معلوم می‌شود که انجام آن کار، امری واجب است و حتما برای به خاک مالیدن دماغ دشمنان، باید خلاف نظر آن‌ها عمل کنیم تا در این صورت به رضای خدا و حضرت ولی‌عصر (عج) برسیم.

وی با بیان این‌که دشمنان ما برای تبلیغ عدم حضور در انتخابات، دلایل زیادی دارند، گفت: مشارکت پایین مردم، نشان از ضعف نظام و پشتیبانی ضعیف مردم از نظام جمهوری اسلامی تلقی می‌شود و بر این اساس، دشمنان امیدوار می‌شوند که می‌توانند با توطئه‌های بعدی به اهداف خود برسد و به آینده نظام جمهوری اسلامی خدشه وارد کنند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به لزوم شناخت معیارهای فرد اصلح برای ریاست جمهوری، افزود: اول باید خودمان به خوبی تحقیق کنیم و پس از تحقیق و شناسایی فرد اصلح، هرچه در توان داریم را به کار بگیریم تا آن فرد را به دیگران معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام مصباح یزدی با بیان اینکه باید یک بسیج عمومی برای شرکت حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد تشکیل شود، گفت: خداوند قدردان تمامی زحماتی است که برای تقویت دین و نظام اسلامی برداشته می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار