حضور حداکثری، اقتدار ملی/ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

دولت اصلح با معیار الهی برگزینیم

سرهنگ «فاتحی» با اشاره به آیه ۴۵ سوره «مائده» گفت: کسانی که ولایت خدا را پذیرفتند با معیار الهی هم حاکم برمی‌گزیند، هرچیزی که خداوند حکم کرده باید بهترینش را انتخاب کرد؛ لذا باید حاکمی با معیار الهی برگزینیم!
کد خبر: ۴۶۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵ - 16June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، در حالی که چند روز دیگر به زمان پایان رقابت‌های تبلیغاتی داوطلبان ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا باقی است، شمارش معکوس برای انتخابات ۱۴۰۰ شروع شده است.
 
تب و تاب تبلیغات‌های داوطلبان و انتخاب کاندیدای اصلح در استان یزد بالا گرفته است و مردم دارالعباده برای ساختن فردایی بهتر آماده حضوری فعال و انتخاب اصلح در انتخابات پیش رو هستند. در این میان با سرهنگ «علی فاتحی ابرقویی» که قبلا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان «ابرکوه» بودند و هم‌اکنون فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان «مهریز» هستند به گفت‌وگو پرداختیم تا از زبان ایشان با ویژگی‌های حکمران اصلح برای کشور عزیزمان آشنا شویم.
 
آنچه در ادامه می‌خوانید ماحصل گفت‌وگوی دفاع‌پرس با این فرمانده است که ضمن دعوت از تمامی آحاد جامعه برای حضور پرشور و حداکثری در پای صندوق‌های رای گفت: باردیگر ملت ایران با حضور پرشور در عرصه انتخابات برگ زرینی در تاریخ انقلاب رقم خواهند زد.
 
دفاع‌پرس: به نظر شما حکمران اصلح چه ویژگی‌هایی دارد؟
 
مفسرین و علمای تفصیل در ذیل آیه ۲۵۷ سوره مبارکه البقرة «اللَّهُ وَلِیُّ الَّذینَ آمَنوا یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ ۖ وَالَّذینَ کَفَروا أَولِیاؤُهُمُ الطّاغوتُ یُخرِجونَهُم مِنَ النّورِ إِلَى الظُّلُماتِ ۗ أُولٰئِکَ أَصحابُ النّارِ ۖ هُم فی‌ها خالِدونَ» می‌فرمایند: مردم از دید خدای متعال چهار دسته هستند.
 
گروهی ایمان آوردند و عمل صالح انجام می‌دهند که خداوند به آن‌ها «مومن» می‌گوید، هم ایمان آوردند و هم عمل صالح انجام دادند، گروهی دیگر هستند که ایمان نیاوردند، عمل صالح هم انجام ندادند، خداوند به آن‌ها «کافر» می‌گوید، گروهی دیگر ایمان دارند، ولی عمل صالح ندارند به آن‌ها «فاسق» می‌گویند و دیگر گروه اینکه ایمان ندارند، ولی تظاهر به ایمان می‌کنند و عمل صالح انجام می‌دهند و این‌ها «منافقان» هستند. در بین این چهار دسته قرآنی، فقط اهل ایمان و مومنین، اهل نجات هستند. خداوند، ولی کسانی است که ایمان آوردند، لذا؛ خداوند وقتی ولی مومنین می‌شود، مومنین تحت ولایت خداوند قرار می‌گیرند.
 
دفاع‌پرس: افرادی که تحت ولایت خداوند هستند چه ویژگی‌هایی دارند؟
 
یکی از ویژگی کسانی که تحت ولایت خداوند هستند این است که این افراد «صبغه الله» هستند، همه کارهایشان صبغه و رنگ خدایی دارد، اگر پزشک هستند مردم را درمان می‌کنند که عابد و کسانی که خداوند را عبادت و اطاعت می‌کنند بتوانند در بهترین شرایط این کار را انجام دهد. لذا؛ اگر مزدی بابت طب و طبابت بگیرد در عوض اجر خدایی هم خواهد داشت.
 
حتی در بحث‌های کارگری، ساختمان سازی، در مباحثی مانند رفتگری و این مشاغلی که هم مقدس و هم سخت هستند و هم عزیزان اوقاتی را کار می‌کنند که شاید دیده نشود، اگر صبغه الله باشد همه این‌ها «مجاهدان فی سبیل الله» هستند. امیرالمومنین (علیه السلام) می‌فرمایند: «بهترین تفریح کار است»، کسانی که در راه امرار معاش خانواد‌شان کار می‌کنند مجاهدان فی سبیل الله هستند، کسانی که هنگام بیرون از خانه می‌گویند معابر عمومی را تمیز می‌کنیم تا در مملکت اسلامی مسلمانان احساس زیبایی و راحتی کنند، این‌ها مجاهدان فی سبیل الله هستند.
 
خداوند در آیه ۲۴۷ سوره بقره «وَ قالَ لَهُمْ نَبِیُّهُمْ إِنَّ أللهَ قَدْ بَعَثَ لَکُمْ طالُوتَ مَلِکاً قالُوا أَنَّى یَکُونُ لَهُ الْمُلْکُ عَلَیْنا وَ نَحْنُ أَحَقُّ بِالْمُلْکِ مِنْهُ وَ لَمْ یُؤْتَ سَعَةً مِنَ الْمالِ قالَ إِنَّ أللهَ اصْطَفاهُ عَلَیْکُمْ وَ زادَهُ بَسْطَةً فِی الْعِلْمِ وَ الْجِسْمِ وَ أللهُ یُؤْتی مُلْکَهُ مَنْ یَشاءُ وَ أللهُ واسِعٌ عَلیمٌ»، «طالوت» را به عنوان حکمران برای مردم انتخاب کرد، بنی اسرائیل اگر از طالوت اعراض کردند به «جالوت» گرفتار شدند.
 
لذا؛ وظیفه داریم حکمرانی عادل انتخاب کنیم که با این انتخاب، حرکت نظام ما را که به انقلاب ولیعصر (عج) منجر شود تسهیل می‌کند و اگر کوتاهی کنیم یا شرکت نکنیم یا حکمران بد انتخاب کنیم کار خود را به عقب انداختیم. خداوند کار حکمرانی را بر عهده خودمان قرار داده است، ما هم باید آن را به سامان برسانیم و کار سخت و سنگینی است لذا؛ توفیق حضور در عرصه انتخابات، حضور در عرصه‌های اجتماعی، دینی و ثواب شرکت در امر صالح و پسندیده حاصل نمی شود چون خداوند از باتقوا‌ها عمل خوب را می‌پذیرد.
 
سومین دلیل روشنی که قرآن برای کسانی که ولایت خدا را پذیرفته اند این است که خداوند به واسطه ایمان، آن‌ها را هدایت می‌کند و چه کسی هدایت می‌شود؟ کسی که در ایمانش ثابت قدم باشد. ما انقلاب کردیم، حکومت اسلامی تشکیل دادیم، بعد از غربت ۱۱ قرن شیعه، ما حکومت تشکیل دادیم. اگر امروز پشت حکومت را خالی کنیم مومنی نیستیم که خداوند ما را هدایت کند؛ لذا وقتی خداوند به اهل ایمان وعده‌ای داده که به واسطه ایمان تو را نجات می‌دهد باید در سرنوشت خودمان تاثیر داشته باشیم، باید نشانه‌ای از ایمان را بروز بدهیم، خداوند به کسانی که ولایت خدا را پذیرفته‌اند، می‌فرماید: «روز به روز بر ایمان شما افزوده می شود».
 
چون در خط خدا قرار گرفته‌ایم کارمان رنگ خدایی خواهد داشت و خداوند ما را رها نمی‌کند، ایمانمان را هم اضافه می‌کند، چون در مسیر بندگی خدا هر کاری گفت انجام دادیم، حکومت تشکیل دادیم، پشت حکومت ایستاده‌ایم، دفاع مقدس، عرصه سازندگی و دیگر عرصه‌های خدماتی و خوشایندسازی اجتماعی را برای مردم فراهم کردیم و امروز هم در سرنوشت خودمان دخیل هستیم.
 
خداوند به کسانی که تحت ولایت مانده باشند می‌فرماید: «من با شما هستم»؛ لذا حتماً ما را هدایت می‌کند، خداوند هدایتش را از ما دریغ نخواهد کرد، وقتی ما بندگی‌مان را دریغ نکنیم تنهایی برای کسی که تحت ولایت خداست، بی معناست! چون ما خدا را داریم، وقتی ما خدا را داشته باشیم همه چیز داریم، این نافی روابط خارجی نیست، این نافیِ در سیطره استکبار قرار گرفتن است.
 
دفاع‌پرس: وظیفه ما در قبال انتخاب حکمران الهی چیست؟
 
خداوند در آیه ۲۴۵ «مَّن ذَا الَّذِی یُقْرِضُ اللّهَ قَرْضًا حَسَنًا فَیُضَاعِفَهُ لَهُ أَضْعَافًا کَثِیرَةً وَاللّهُ یَقْبِضُ وَیَبْسُطُ وَإِلَیْهِ تُرْجَعُونَ» به قرض حسنه اشاره می کند، کدام قرض حسنه بهتر است از این که ما برای انتخاب حکمران اسلامی، خود را موظف بدانیم که پای صندوق‌های رای برویم و رای بدهیم که امر خداوند در جهان و زمین پیاده شود؟ لذا قرض حسنه به خدا می‌دهیم، تا مضاعف به ما برگردد.
 
کسانی که تحت ولایت خدا قرار گرفته‌اند به خداوند قرض حسنه می دهند. دینمان را به ائمه قرض می‌دهیم و امانت می‌گذاریم تا زمانی که دستمان از دنیا کوتاه است آن‌ها به ما برگردانند، لذا این یک عهدیست که خداوند ما را هدایت کند و ما را از وادی ایمان به تقوا خواهد برد و در زمره زمره متقین قرار خواهد داد. این دفعه هر کاری که کردیم، رنگ خدایی می‌گیرد و خداوند این پاداش را به این صورت به ما خواهد داد.
 
خدای متعال هم چنین در آیه ۴۵ سوره مائده «وکَتَبْنَا عَلَیْهِمْ فِیهَا أَنَّ النَّفْسَ بِالنَّفْسِ وَالْعَیْنَ بِالْعَیْنِ وَالْأَنْفَ بِالْأَنْفِ وَالْأُذُنَ بِالْأُذُنِ وَالسِّنَّ بِالسِّنِّ وَالْجُرُوحَ قِصَاصٌ فَمَنْ تَصَدَّقَ بِهِ فَهُوَ کَفَّارَةٌ لَهُ وَمَنْ لَمْ یَحْکُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ» می فرماید: کسانی که ولایت خدا را پذیرفتند با معیار الهی هم حاکم برمی‌گزیند، هرچیزی که خداوند حکم کرده باید بهترینش را انتخاب کرد؛ لذا باید حاکمی با معیار الهی برگزینیم!
 
حاکم با معیار الهی حاکمی است که خصوصیات آنرا از لسان مقام معظم رهبری دارد و در جامعه انتشار پیدا می‌کند، قبل از ایشان هم از زبان حضرت امام راحل (ره) بیان شد، خداترس باشد، مردم یار باشد، کسی که به داشته‌های خود ایمان داشته باشد، کسی که از طاغوت‌ها زده شده باشد و امیدش را به طاغوت‌ها نبندد، کسی که مردم را، ولی نعمت خود بداند، کسی که شجاع باشد و خصوصیاتی که برای یک حاکم الهی است را داشته باشد. امیرالمومنین (ع) راه‌های آسمان را بهتر از راه‌های زمین می‌شناخت، ولی در همین زمینه از چرب و شیرین دنیا کناره گرفت، اهل مشورت بود. اگرچه علم اول و آخر را در اختیار داشت در بعضی از مسائل تسلیم امر خداوند بود و به واسطه آن در جرگه مشورت خودش را قرار می‌داد.
 
امیرالمومنین مطابق کم برخوردار‌ترین مردم زمانش زندگی می‌کرد، حتی کسانی که در وضعیت متوسط جامعه بودند بر بچه‌های خود نمی‌پسندید، کسی بود که در راه خداوند لحظه‌ای از جهاد نه ایستاد و جهاد را سرلوحه کار خود قرار داد، لذا؛ بسیاری از خصوصیاتی که ما کمالش را در امام علی (ع) می‌بینیم باید در کسی که می خواهیم انتخاب کنیم ببینیم. که انشاالله به آن انتخاب اصلحی که مدنظر خدا، پیامبر(ص)، ائمه معصومین (ع) و امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و نظر مردم باشد برسیم.
 
دفاع‌پرس: شما چه صحبتی با مردم دارید؟
 
مردم را دعوت می‌کنم، برای سبقت جستن در کار خیر، تحقق بخشیدن به اهداف امام و شهدا، برای تکمیل کردن مجاهدت ۴۰ ساله شهید سلیمانی، برای اعتلای ایران و اسلام، برای تحقق امر خداوند در زمین، برای تاثیر گذاری ویژه و قوی در سرنوشت اسلام در آخرالزمان و برای سپردن پرچم خونرنگ «ابی عبدالله» که امام بار دیگر در عصر حاضر برافراشت به صاحب اصلی این کشور، اسلام و نظام تقدیم کنیم.
 
ما هر چقدر در این راه قدم برداریم حق و کم است، چون سردار شهید «قاسم سلیمانی» همه تنش را، جانش را، قلبش را، خونش را، در این راه داد. ۴۰ سال دنبال شهادت در بیابان‌ها دوید و آن شاهد شهادت را در «بغداد» به آغوش کشید. در مقابل خون شهدا چه کردیم؟ در مقابل میراث شهدا چه کردیم؟ در مقابل میراث امام (ره) چه کردیم؟ در مقابل اسلام عزیز و برای اعتلای کلمه «الله» چه کردیم؟ آیا حاضر شدیم یک جمعه ۲۰ دقیقه وقت بگذاریم و یک برگه رای در صندوق بندازیم؟ یا از همین هم مضایقه کردیم؟
 
خودمان را در مقامی قرار دهیم که تعیین کننده سرنوشت آخر الزمان (عج) و اسلام هستیم و به خاطر ایران سرافراز و اقتدار ایرانی که کشور‌های حاشیه خلیج فارس که استانی از ما هم حساب نمی‌شوند نتوانند برای ما شاخ و شانه بکشند، ایرانی که پشت حکومت قرار گرفته به این ساحل نجات و کشتی تپنده و رونده به سمت خیرها، نیکی‌ها و زیبایی‌ها به ناخدایی حضرت ولی عصر (ارواحنا فدا) انشاءالله منجر خواهد شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار