رییس انجمن سینمای جوانان استان قم:

خاطرات شهدا نگرش فیلمنامه‌نویسان را از کسب «جایزه» به «ادای دین» ارتقا می‌بخشد

«ابوذر» گفت: حضور فیلمنامه‌نویسان در محفل خاطره‌گویی ایثارگران دفاع مقدس، نگاه و رویکرد آنان را از نوشتن برای «جایزه» به نوشتن برای «ادای دین» در برابر شهدا ارتقاء می‌بخشد.
کد خبر: ۴۶۲۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰ - 16June 2021

خاطرات شهدا نگرش فیلمنامه نویسان را از کسب «جایزه» به «ادای دین» ارتقا می‌بخشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «رضا ابوذر» رییس انجمن سینمای جوانان استان قم در جلسه هم اندیشی نخستین جشنواره سراسری فیلمنامه نویسی کوتاه دفاع مقدس و مقاومت که در محل اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قم برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر جشنواره سراسری فیلمنامه نویسی «هشت نوشت» با موضوع دفاع مقدس در حال برگزاری است و اهمیت برگزاری چنین جشنواره‌هایی بدین سبب است که فیلمنامه، شاکله فیلم کوتاه است.

وی افزود: جشنواره اخیر که در شرف شکل گیری و برگزاری است، موضوع مقاومت را نیز به همراه دارد و ان شاءالله بتواند جای خود را در کشور باز کند.

ابوذر ادامه داد: نیاز امروز فیلمنامه نویسان جوان ما ثبت خاطرات شهدا و ایثارگران دفاع مقدس و مقاومت است، زیرا آنان غالبا با آن دوران آشنا نیستند و با رویکرد امروزی می‌نویسند و گاهی احساس سرخوردگی دارند؛ از این رو تمایل دارند با حماسه هشت سال دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت بیشتر آشنا شوند.

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره نماز و نیایش افزود: در این جشنواره نیز برخی فیلم‌ها شعاری هستند، زیرا به صورت عمده ضعف در فیلمنامه است.

رییس انجمن سینمای جوانان استان قم با ذکر خاطره‌ای ادامه داد: یکی از پیشکسوتان دفاع مقدس برای حضور در انجمن دعوت شده بود، ولی تعدادی از اعضا تمایلی به حضور نشان نمی‌دادند، اما بعد از شرکت در کلاس، به نحوی متحول شده بودند که می‌گفتند اگر تا حالا برای کسب جایزه فیلمنامه می‌نوشتیم، از این به بعد برای ادای دین به شهدا می‌نویسیم.

ابوذر همچنین با بیان اینکه مطالعه کتب تخصصی دفاع مقدس به میزان زیادی به فیلمنامه نویسان کمک می‌کند، گفت: باید به خروجی فیلم‌هایی که از روی فیلمنامه‌های کوتاه ساخته می‌شود توجه کرد که در آرشیو‌ها خاک نخورند و فیلمنامه‌های برگزیده نیز به چاپ برسند.

وی با اشاره به اینکه تولید فیلم دفاع مقدس به لحاظ آماری خیلی افت کرده است، عنوان کرد: اگر هر اداره و دستگاهی تولید سه فیلم کوتاه را بر عهده بگیرد، هم برای اشتغال زایی جوانان از راه هنر مناسب است و هم تولید فیلم دفاع مقدس با رشد چشمگیری مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها