انفجار در مسیر کاروان تجهیزات لجستیک آمریکا در جنوب عراق

یک منبع امنیتی گفت که یک انفجار در مسیر کارون حامل تجهیزات لجستیک آمریکا در استان الدیوانیه در جنوب عراق صورت گرفته است.
کد خبر: ۴۶۲۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸ - 17June 2021

انفجار در مسیر کاروان تجهیزات لجستیک آمریکا در جنوب عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کانال تلگرامی صابرین نیوز از یک انفجار دیگر در مسیر کاروان‌های نظامیان تروریست آمریکایی در عراق خبر داد.

صابرین نیوز تأکید کرد که این انفجار در مسیر کاروان حامل تجهیزات لجستیک آمریکا در استان الدیوانیه در جنوب عراق صورت گرفته است.

یک منبع امنیتی نیز به خبرگزاری شفق نیوز گفت که این انفجار، با یک بسته انفجاری صورت گرفته است.

وی خبر داد که کاروان آمریکایی هنگام عبور از آزادراه الدیوانیه هدف این انفجار قرار گرفته است.

این منبع تأکید کرد که انفجار مذکور تلفات جانی در پی نداشته است.

حضور نیرو‌های آمریکا در خاک عراق با مخالفت‌های شدید سیاسی و مردمی در این کشور روبرو است، ولی هنوز مصوبه اخراج این عناصر اجرایی نشده است.

پارلمان عراق، دی‌ سال ۱۳۹۸ پس از به شهادت رسیدن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس جانشین سابق رئیس سازمان الحشدالشعبی قانونی را به تصویب رساند که حضور نظامیان خارجی شامل آمریکایی و غیرآمریکایی در این کشور را غیرقانونی دانسته و خواستار اخراج سریع این نیرو‌ها از خاک عراق است.

به رغم اظهارات مقامات آمریکایی و عراقی درباره محدود شدن مأموریت نیرو‌های این کشور به آموزش و مشاوره‌دهی به نیرو‌های عراقی، گرو‌ه‌های مقاومت مستقر در عراق با اشاره به ورود گسترده کاروان‌های لجستیکی آمریکایی به خاک این کشور و مشارکت نیرو‌های آمریکایی در عملیات‌های نظامی عراق تأکید دارند که این اقدامات نمی‌تواند بیانگر محدود شدن مأموریت نظامیان آمریکایی باشد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار