امام جمعه خرم آباد:

ایران اسلامی نیازمند یک تغییر و تحول است

حجت الاسلام شاهرخی گفت: ایران اسلامی و استان ما نیازمند یک تغییر و تحول است و این امر با انتخاب بهترین رئیس جمهور و بهترین‌ها برای شورای اسلامی شهر و روستا حاصل می‌شود.
کد خبر: ۴۶۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸ - 18June 2021

ایران اسلامی نیازمند یک تغییر و تحول است

به گزارش دفاع‌پرس  از خرم آباد، حجت الاسلام «سید احمد رضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: امام علی (ع) در توصیه خود به امام حسن (ع) می‌فرمایند که میان خود و دیگری ترازویی را قرار بده، رفتار خودت را با این ترازو سنجش و مقایسه کن، آنچه برای خودت دوست می‌داری برای دیگری هم دوست بدار، آنچه برای خود نمی‌پسندی، برای دیگری هم نپسند، ستم مکن، همانطور که دوست داری به تو ستم نکنند، نیکی کن همان طور که دوست داری به تو نیکی کنند، آنچه را برای درباره خودت زشت می‌پنداری درباره دیگران هم زشت بپندار، از آنچه نمی‌دانی مگو، هر چند اندک باشد، آن سخنی را که دوست نداری درباره تو بگویند آن سخن را درباره دیگران مگو.

وی با بیان اینکه اگر ما به این توصیه امام علی (ع) عمل کنیم در هیچ زمینه‌ای دچار آسیب نمی‌شویم، گفت: با رعایت تقوای الهی، ایمان و تقوا ما بتوانیم جامعه‌ای را داشته باشیم که در آن فضیلت‌ها حاکم باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات امروز بیان داشت: جای شکی نیست که اصرار بدخواهان بر عدم مشارکت حداکثری در انتخابات، برای این است که بین مردم و نظام اسلامی ایجاد فاصله کنند و سپس این فاصله را خودشان پر کنند، از این طریق به مردم و کشور آسیب بزنند و نقشه‌های شوم خود را اجرا کنند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تفاوتی با دوره‌های قبل دارد گفت: مردم در دوره‌های قبلی با وجود تحریم‌ها و مشکلاتی که از خارج بر کشور ما تحمیل شده بود، از عملکردها رضایت نسبی داشتند و مشارکت قابل قبولی در انتخابات هم داشتند، اما در این دوره به دلایلی نارضایتی مردم از عملکرد برخی از مسئولان مشهود است.

وی با بیان اینکه باید دقت کنیم این امر زمینه‌ای نشود که دشمن فاصله بین مردم و و نظام را پر کند افزود: در ایام تبلیغات انتخابات، ایران اسلامی به خصوص جوانان نمایش با شکوهی از تبلیغات و دعوت به مشارکت حداکثری داشتند و طیف وسیعی از گروه‌ها، فرهیختگان و برجستگان حوزه و دانشگاه، روحانیت، جوانان انقلابی، گروههای جهادی و… در شهرها و محلات حضور پیدا کردند و مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: بدخواهان مردم و اسلام می‌خواستند و می‌خواهند با بهره گیری از کاستی‌ها، مردم ما مشارکت در تبلیغات انتخاباتی نداشته باشند، اما اقشار مختلف و به خصوص جوانان صحنه‌های زیبایی از تبلیغات را به نمایش گذاشتند، اگر چه ویروس منحوس کرونا مانعی بر اجتماعات انبوه بود، به هر حال اقشار مختلف به روش‌های مختلف در عرصه‌ها حضور پیدا کردند و این شکوه و افتخار را رقم زدند.

حجت الاسلام شاهرخی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه امروز جا دارد که مردم شریف و انقلابی پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و منتخب و یا منتخبین خود را انتخاب و رأی خود را صندوق‌های رأی بریزند افزود: اوج تبلیغات در امروز است، تبلیغات به شکل وسیع و گسترده صورت گرفت تا ملت ما با حضورشان امروز افتخار دیگری را بی آفرینند.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی و استان ما نیازمند یک تغییر و تحول است و این امر با انتخاب بهترین رئیس جمهور و بهترین‌ها برای شورای اسلامی شهر و روستا حاصل می‌شود گفت: این تغییر و تحول با حضور در پای صندوق‌های رأی حاصل می‌شود، ما در گام دوم انقلاب اسلامی و تشکیل دولت سیزدهم همه باید مراقب باشیم که گرفتار آسیب‌های گذشته نشویم، بخش مهمی از نارضایتی مردم در سو مدیریت‌های اقتصادی توسط صاحب منصبان بوده و هست.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: اینکه اقلام مورد نیاز مردم در گمرک‌ها به صورت انبوه و متراکم مجتمع شود، مقامات بلند پایه هم دستور ترخیص بدهند، دوباره تعلل در این کار صورت گیرد، بخشی هم به استان‌ها می‌رسد در توزیع دچار مشکل باشد، غیر از سو مدیریت چیز دیگری نیست.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه رکود، تورم، نرخ بالای بیکاری، شکاف طبقاتی و… جامعه ما و جوانان را رنج می‌دهد گفت: بخشی از مردم که مشکلات معیشتی دارند و از این جهت ناراحت هستند و مقام معظم رهبری هم فرمودند که حق دارند، راه غلبه بر این مشکلات مشارکت حداکثری و انتخابات پر شور است.

وی با بیان اینکه با انتخاب فردی که کارآمدترین و متعهدترین باشد برای ریاست جمهوری و انتخاب بهترین‌ها برای شورای اسلامی شهر و روستا، عدالت، رفاه و امنیت برای همه اقشار و طبقات مختلف فراهم می‌شود گفت: کسانی که مشکل معیشتی دارند با این انتخاب و حضور حداکثری تغییر و تحول را رقم بزنند و کسانی که مشکل معیشتی ندارند با حضورشان ضریب امنیتی کشور را بالا ببرند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: جوانان، به خصوص رأی اولی‌ها با شور و شوق این وظیفه مهم را انجام دهند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه حضور در پای صندوق‌های رأی به جناح خاص و باند خاصی تعلق ندارد و فراتر از جناح‌ها و جریان‌های سیاسی است و متعلق به همه مردم است عنوان کرد: صرف نظر از اینکه منتخب شما ملت ایران و مردم استان لرستان در ریاست جمهوری و شوراها چه کسانی باشند، بزرگ‌ترین برنده انتخابات ملت بزرگ و پر افتخار ایران است.

وی افزود: از طرفداران رئیس جمهوری اسلامی آینده و منتخبین شهر و روستا به پاس موفقیتی که پیدا می‌کنند خداوند را شکرگزار باشند، البته این آغاز یک راه سخت و دشورا است، باید متوجه باشیم که چهار سال پیش رئیس جمهوری اسلامی کنونی و طرفداران او هم این روزها را سپری کردند، باید مرور زمان و از تاریخ گذشتگان درس عبرت بگیریم، طوری برنامه ریزی کنیم که رئیس جمهور منتخب و شوراهای اسلامی منتخب پس از دوران خدمت گذاری آنها مردم از خدمات آنها اعلام رضایت کنند، نه اینکه مردم روزشمار کنند که تاریخ اتمام کارشان کی فرا می‌رسد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه مراقبت کنید که عده‌ای دنبال دو قطبی سازی و چند قطبی سازی هستند، می‌خواهند قطب پیروز و قطب مغلوب درست کنند ادامه داد: نتوانستند در ایام تبلیغات این تفرقه را ایجاد کنند اما به دنبال این هستند که بعد از انتخابات ایجاد چند دستگی کنند و پس از اعلام نتایج ایجاد تفرقه و اختلاف کنند.

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: وحدت ملی و سرمایه اجتماعی تضمین کننده امنیت کشور است، دو قطبی سازی و چند قطبی سازی و ایجاد تفرقه و اختلاف به وحدت ملی و سرمایه اجتماعی آسیب می‌زنند.

وی با بیان اینکه «شنبه» فردا و روزهای آینده دوران متانت، صبر، بردباری و دانایی است، زمان رفاقت، همکاری و تعاون است بیان داشت: زمان بروز رفتارها و سخنان برخواسته از انسان‌های متعهد و خردمند است، پس این فصل درخشان همبستگی و مشارکت عمومی را تقویت کنیم و از هر سخن و کردار تفرقه آمیز و دلسرد کننده پرهیز کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: امروز خداوند این توفیق را حاصل کرد، در جمع مردم حضور پیدا کردیم و رأی خودمان را به صندوق رأی انداختیم گفت: آنچه که ما مشاهده کردیم، صف طولانی مردم متدین و انقلابی شهر خرم آباد بود، اخباری که از شهرهای دیگر هم گرفتیم اینچنین بود.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه جمعاً یک ساعت و نیم من در صف ایستادم، البته بخشی از آن به خاطر قطع شدن سیستم الکترونیکی بود ادامه داد: البته این جای تأسف دارد، اطلاع ندارم که مسئولان از مردم به خاطر این اختلال از مردم عذرخواهی کردند یا خیر، اما من به عنوان یک خدمتگزار از همین جا از مردم استان به خاطر این اختلال عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود: سالهاست که وزارت کشور اعلام می‌کند که آماده است که انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کند اما ما نقایص و کاستی‌هایی را در سطح استان و دیگر استان‌ها دیدیم، این امر را به تهران و مسئولان استانی گزارش کردیم، این مسائل بعد از انتخابات باید مورد بررسی قرار بگیرند، در عین حال ما منکران زحمات مجریان و هیئت نظارت انتخابات نیستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها