امام جمعه مهریز:

برنده این انتخابات ملت شریف ایران هستند

امام جمعه مهریز گفت: بزرگترین برنده این انتخابات ملت شریف ایران است.
کد خبر: ۴۶۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵ - 18June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت الاسلام «محی الدینی» امام جمعه شهرستان مهریز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اظهار داشت: مردم عزیز با حضور پررنگ خود در عرصه انتخابات، هم آبروی نظام را تضمین کردند و هم یک کار سالم و یک عمل خیر انجام دادند چرا؟ چون دشمنان از این کار مردم، از این صف‌های طولانی در حوزه‌های انتخابی و رای‌گیری ناراحتند، هر چیزی که باعث ناراحتی دشمن بشود عمل صالح است، این را قدر بدانیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم با قصد قربه الی الله شرکت کردند افزود:  آن‌هایی که شرکت نکردید با قصد قربت در این انتخابات شرکت کنید که امروز هم صندوق آرا در این مکان مقدس منتظر جمع آوری رای شما مردم است.

خطیب نماز جمعه مهریز با بیان اینکه این پشتوانه مردمی در اقتدار واقعی نظام و ایران تاثیری بی نظیر دارد اذعان داشت: امروز ملت ایران است، مردم هستند که با حضور در صندوق رای تکلیف کلی و سیاسی کشور را و شهر و روستای خود را برای سال‌های آینده معین می‌کنند.

وی به سه عنصر اصلی انتخابات اشاره کرد و تصریح کرد: سه عنصر اصلی، خدا باوریست یعنی تکلیف است تکلیف الهی است، دیگری خود باوری است یعنی من خودم را باور دارم یعنی هر رای من میتواند یک سرنوشت خوبی برای کشورم رقم بزند و سومین عنصر مظهر مردم باوری است یعنی مردم یعنی جمهوری اسلامی مردم هستند که می‌آیند انتخاب می‌کنند که با سرمایه‌گذاری در یک روز آینده کشور را ترسیم می‌کنیم.

حجت الاسلام محی الدینی حقانیت، بصیرت، شور و شعور در این انتخابات را موج مردم دانست و افزود: قدر این نظام را می‌دانیم، قدر رهبری عزیزمان را می‌دانیم، قدر شهدا، قدر جانبازان، رزمندگان، آزادگان و ایثارگران و قدر آن کسانی که خدمت صادقانه می‌کنند را می‌دانیم و انشالله سرنوشت خوبی را برای خودمان رقم بزنیم.

وی ضمن تشکر از همه دست اندرکاران امر انتخاب اضافه کرد: از همه آن کسانی که از ماه‌های قبل زمینه انتخاب پرشور را فراهم کردند، چه هیئت‌های اجرایی، هیئت‌های نظارت، چه نیرو‌های نظامی، نیرو‌های امنیتی و سربازان گمنام امام زمان(عج)، سپاه و بسیج، خبرنگاران عزیز، عکاسان و تصویربرداران، آن کسانی که تنور انتخابات را گرم نگه داشتند و نگه میدارند، از کاندیدا‌های محترم که در سطح کشور ریاست جمهوری و کاندیدا‌های شهر و روستا که بلاخره آمدند شور انتخاباتی را ایجاد کردند باید تشکر کنیم.

وی توصیه‌ای به اعضای هیئت نظارت و اجرایی کرد و افزود: همان توصیه‌ای که رهبر عزیزمان بار‌ها فرمودند، امانتداری، حفظ امانت مردم، رای مردم امانت است در آن صندوق‌هایی که در بسته هست، هر رای از این ملت شریف و مردم شریف مردم مهریز امانت است، خدای نکرده خدای نکرده در امانت مردم خیانت نشود، خدای نکرده کسی نخواهد و نخواسته باشد که الحمد الله چنین چیزی نیست و نخواهد بود، اما خیلی مواظب باشید، حفظ امانت، صیانت از آرای مردم عزیز آنچنان که مردم در صندوق‌های ریختند ان‌شاالله با صداقت و حفظ امانت از این صندوق‌ها بیرون آید و بتواند به ملت رشید ایران و شهر و روستای خودشان خدمت کنند.

رئس شورای فرهنگ عمومی مهریز توصیه‌های دیگری برای بعد از انتخابات کرد و اذعان داشت: جزء توصیه‌های مقام معظم رهبری که در سال‌های مختلف فرمودند وقتی نگاه می‌کنیم، تعبیر از شنبه بعد از انتخابات است، یعنی فردا، تا امروز رقابت بود رقابت سالم، رقابت سازنده بود.

وی افزود: مناظرات را دیدیم، تبلیغات را دیدیم، وعده‌ها و مسایل مختلفی که کاندید‌های محترم بیان کردند این‌ها همه بود، حرفم این است که شور انتخاباتی در کشور ایجاد شود، اما فردا که نتیجه انتخابات مشخص شد باید شنبه مهربانی و بردباری باشد.

امام جمعه مهریز با بیان اینکه بزرگترین برنده این انتخابات ملت شریف ایران است افزود: هیچ کس بازنده نیست، اگر کاندید‌های من رای نیاورد من نباید احساس باخت کنم باید احساس سربلندی کنم. اگر هر کسی رئیس جمهور شد رئیس جمهور ملت ایران است نه یک جناح، نه یک حزب خاص، رئیس‌جمهور تمام ملت ایران است. در شورا‌ها هم این توصیه را دارم. من خواهش می‌کنم از شورا‌های اسلامی مخصوصاً شهر‌های کوچک مخصوصاً در مهریز که گه‌گاهی شاعبه محله گرایی وجود دارد من این را بار‌ها عرض کردم من تلاش می‌کنم و تلاش کردیم با هم که خدایی نکرده این محله گرایی دوباره رشد نکند.

وی ادامه داد: حال اگر شخصی در هر مرحله‌ای که رای آورد نگاهش به محله‌های دیگر هم باشد اگر خدایی نکرده دوباره بخواهیم محله گرایی کنیم بگیم یک محله خاص، خدا می‌داند که آسیبش به مردم می‌رسد. کم و کاستی‌هایش به شهر عزیزمان می‌رسد.

محی الدینی افزود: شهر مهریز کم و کاستی فراوانی دارد هر کسی که رای آورد فردا باید مهریز را مدنظر قرار بگیرد، نه محله خودش، نه گروه خودش، هرچه بوده باید تمام بشود، ستاد‌های انتخاباتی دیگر امروز جمع می‌شود، رنگ‌ها دیگر جمع شوند، حزب‌ها باید جمع شود گروه‌ها و عواملی که داشتند کار می‌کردند باید جمع شود و همه باید یکی شویم.

وی با بیان اینکه مردم به ما اعتماد کردند که بخواهیم کشور و شهرمان را بسازیم اصافه کرد: به این اعتماد مردم خدای نکرده دهن کجی نکنیم و خدای نکرده مردم را کنار نگذاریم، مردم بالاترین پشتوانه هستند. از فردا آن کسی که رئیس جمهور می‌شود و آن کسی که در شورا‌های شهر و روستا انتخاب می‌شوند باید بنشیند برنامه‌ریزی صحیح و دقیق را برای مشکلات مردم بنویسد با کارشناس‌های مختلف بنشیند، تا وقتی که می‌خواهد سکان شورا و ریاست جمهوری را به دست بگیرد با یک برنامه مدون و دقیق را برای مردم ایجاد کند.

وی با بیان اینکه مردم مشکلات فراوانی دارند ادامه داد: باید این مشکلات برطرف شود.

امام جمعه مهریز صمن تبریک میلاد با سعادت علی بن موسی الرضا (ع) عنوان کرد: مرکز ایران آستان قدس رضوی است، رهبر عزیزمان فرمودند، ولی نعمت مادی معنوی و فکری ما آقا علی بن موسی الرضا در این آستان قدس رضوی است. قدر این نعمت را که نعمت ولایت است را بدانیم این امام بزرگوار برکت و افتخار اسلام و تشیع و ایران اسلامی است که سراسر زندگی علی بن موسی الرضا نکات تربیتی و اخلاقی است که باید مد نظر داشته باشیم.

وی افزود: امام رضا دارای معجزات و کرامات و علوم و فضائل بودند، اسوه کامل عبودیت و عاشق عبادت و بندگی بودند و در طول امامت خودشان شیوه خاص مبارزاتی که مبتنی بر آموزش و تعلیم مبانی اسلامی با حسن رفتار و اخلاق اسلامی بود انشاالله آن را در زندگی خودمان پیاده کنیم.

محی الدینی با اشاره به سالروز شهادت شهید بزرگوار چمران ادامه داد: شهید چمران با عظمی بزرگ و عقیده‌ای پاک بدون وابستگی به دسته، احزاب و گروه‌های سیاسی با ایمان و اتکا و قدرت الهی سراپای وجود خودش را در خدمت جمهوری اسلامی ایران قرار داده، این شهدا الگوی ما هستند که شهادت این عزیز روز بسیج اساتید هم نامگذاری شده است که به این عزیزان هم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها