معرفی کتاب؛

«شیخ الشهداء»

کتاب «شیخ الشهداء» روایت زندگی عالم مجاهد و خدوم، شهید حاج «شیخ علی مزاری» است که به قلم «عبدالرضا مزاری» به نگارش درآمده است.
کد خبر: ۴۶۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹ - 19June 2021

«شیخ الشهداء»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، کتاب «شیخ الشهداء» روایت زندگی عالم مجاهد و خدوم، شهید حاج «شیخ علی مزاری» است که به قلم «عبدالرضا مزاری» به نگارش درآمده است.

این کتاب سال 1400 و در 175 صفحه توسط انتشارات «مطیع» به سفارش و حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان به زیور طبع آراسته و منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

برخی از شخصیت های تبعیدی به استان سیستان و بلوچستان، عبارت بودند از مقام معظم رهبری در ایرانشهر، آیت الله مکارم شیرازی در چابهار، آیت الله طالقانی و آیت الله خزعلی در زابل، آیت الله راشد یزدی و حجت الاسلام محمدجواد حجتی کرمانی در ایرانشهر.

ارتباط با شخصیت های تبعیدی به استان، از فعالیتهای مهم و انقلابی پدرم بود که به چند منظور انجام می گرفت. نخست: عیادت و جويا شدن از احوال ایشان؛ دوم: رسیدگی به مشکلات آنان؛ و سوم: تبادل اطلاعات و اخبار که در آن زمان فقط از طریق اشخاص مطمئن صورت می گرفت.

به یاد دارم که در زمان کودکی (۹ سالگی در یکی از سفرهای سرکشی به افراد تبعیدی، با پدر و پدربزرگم همراه بودم. صبح زود با پدرم و آیت الله کفعمی به همراه چند تن دیگر به سمت بلوچستان و به دیدار یکی از علما و مبارزین بزرگ انقلاب رفته بودیم.

در گزارش های ساواک، به کرات نسبت به رسیدگی و سرکشی از ایشان و به ویژه رساندن پول و وجوهات به وی توسط آیت الله کفعمي، اشاره شده است. در یکی از این گزارش ها، قید شده: «مشار إليه چنانچه شيخي به این استان تبعید گردد، فورا به دیدن وی رفته، و کمکهایی هم می کند (رفتار و اعمال کفعمی باید تحت نظر باشد.»

از دیگر اقدامات خاص و محرمانه شهید مزاری، ارتباط محدودی بود که میان ایشان، آیت الله کفعمی و شهید محمد منتظری برقرار شده و ذیل این ارتباط محدود، شبکه ای شکل گرفته بود تا زمينه فراری دادن برخی از مبارزين تحت تعقیب به آن سوی مرزها فراهم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار