مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

امامزاده‌ها باید محل ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآن باشند

حجت‌الاسلام موسوی متقی به خدمات‌رسانی امامزادگان سراسر کشور در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: امامزاده‌ها باید محل ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآن، عترت و آداب و رسوم مبتنی بر آن‌ها باشد.
کد خبر: ۴۶۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۱ - 20June 2021

حجت‌الاسلام «سید محمدکاظم موسوی متقی» مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه اظهار داشت: بقاع متبرکه جزوی از فرهنگ و تمدن غنی ایرانی هستند و پس از اسلام، امامزاده‌ها جزو لاینفک فرهنگ ایرانی بوده است.

وی عنوان کرد: ۸ هزار و ۸۰۰ امامزاده در سرار کشور وجود دارند که باید از آن‌ها به‌عنوان سرمایه‌های دینی و ظرفیت فرهنگی کشور یاد کرد و این ظرفیت‌ها می‌توانند مؤلفه‌هایی فرهنگی در جهت ایجاد مراکز فرهنگی باشند.

مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه مدارس، مساجد، رسانه‌ها و دانشگاه‌ها را ازجمله مراکز فرهنگ آفرین معرفی کرد و ادامه داد: مساجد با امامزادگان هر دو محل و پایگاهی برای ترویج دین و معارف دین محسوب می‌شوند.

موسوی متقی خاطرنشان کرد: عمده مخاطبان مسجد از قشر متدین با سن میانسال و بالاتر هستند و انگیزه آن‌ها از رفتن به مسجد، کسب معارف دینی و ثواب است در حالی که امامزاده‌ها با تعداد کمتر از مساجد، پذیرای تمام اقشار جامعه با هر سنی هستند؛ بنابراین امامزاده‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی ضمن اشاره به ۲۵۰۰ امامزاده شاخص و مؤثر در کشور گفت: جایگاه ویژه امامزاده‌ها و تأثیرگذاری آن‌ها موجب شده همواره مورد تهاجم فرهنگی معاندان بوده باشند.

مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه به بیانی از رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «امامزاده‌ها باید تبدیل به قطب فرهنگی شوند» اشاره کرد و اظهار داشت: امامزاده‌ها باید محل ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآن، عترت و آداب و رسوم مبتنی بر آن‌ها باشد.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: امامزاده‌ها در خدمات‌رسانی اجتماعی و کمک به محرومان فعالیت چشمگیری دارند که در دوران کرونا خود را به خوبی بروز داد؛ همچنین این مراکز در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش پر رنگی ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار