دریادار سیاری در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

برتری‌های عملیاتی ناوشکن «دنا»/ روند ساخت ناوشکن‌های جدید ادامه دارد

معاون هماهنگ‌کننده ارتش بر تداوم ساخت ناوشکن‌های جدید کلاس جماران در نیروی دریایی ارتش جهت حضور مقتدرانه‌تر در مقیاس عملیاتی گسترده تأکید کرد.
کد خبر: ۴۶۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۳ - 21June 2021

روند ساخت ناوشکن‌های جدید ادامه دارد/ برتری‌های ساختاری ناوشکن دناامیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به الحاق ناوشکن «دنا» و ناو مین‌شکار «شاهین» به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: ناوشکن دنا چهارمین ناوشکن تولیدشده و ارتقایافته از کلاس ناوشکن جماران است که در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ساخته و پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه کار ساخت این ناوشکن که اخیراً به نیروی دریایی الحاق شد، چند سال به طول انجامید، گفت: از ۳۰ بهمن ۱۳۸۸ که فرمانده معظم کل قوا جهت الحاق ناوشکن «جماران» به بندرعباس تشریف آوردند، ایشان تدبیر فرمودند که روند ساخت ناوشکن‌های جدیدتر باید ادامه یابد و به مرور زمان تولید شود تا نیازمندی‌ها به ناوشکن در نیروی دریایی تأمین شود و ما دیگر دست نیاز به سوی سایرین دراز نکنیم؛ خوشبختانه امروز به دست توانمند متخصصان داخلی، چهارمین فروند از شناور کلاس جماران ساخته شده و مأموریت خود را آغاز کرده است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه طبیعتاً هر یک از ناوشکن‌های ساخته شده نسبت به نمونه قبلی برتر‌ی‌هایی دارد، افزود: این ناوشکن نیز در حوزه سرعت و قدرت پیشران، سلاح و سامانه، سامانه راداری و سونار،  ارتباطات، شعاع عملیاتی و پذیرش بالگرد و... نسبت به نمونه‌های قبلی دارای برتری‌هایی است.

امیر سیاری عنوان کرد: تمامی اقداماتی که ما در راستای ارتقای توان دفاعی انجام می‌دهیم در جهت برقرای امنیت است و پیام صلح و دوستی را برای کشورهای منطقه در بر دارد. ما با این امکاناتی که امروز تولید می‌کنیم و با افزایش توان دفاعی خود، این پیام را به دنیا مخابره می‌کنیم که می‌توانیم به خوبی از خلیج فارس، دریای عمان و شمال اقیانوس هند که متعلق به ملت‌های منطقه است، دفاع کنیم و نیازی به حضور هیچ بیگانه‌ای در منطقه نیست.

وی سپس در خصوص ناو مین‌شکار شاهین گفت: ناو شاهین برای نخستین بار و به همت متخصصان نیروی دریایی و وزارت دفاع ساخته شده است و از توانمندی مقابله با مین در عرصه دریاها برخوردار است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در پایان خاطرنشان کرد: پروژه ساخت ناوشکن‌ها، ناو‌های موشک‌انداز، زیردریایی‌های کلاس فاتح و غدیر و دیگر پروژه‌ها در نیروی دریایی همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها