دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

سی‌ام خرداد ۱۳۶۰؛ آغازی بر شکست‌های گروهک منافقین

سی‌ام خرداد ۱۳۶۰ که آغاز حرکت مسلحانه سازمان مجاهدین خلق (منافقین) است با شکست این سازمان همراه بود و همین موضوع موجب شد تا گروهک تروریستی منافقین در ادامه حرکت خود علیه مردم کشورمان متحمل شکست‌های متوالی شود.
کد خبر: ۴۶۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴ - 20June 2021

سی‌ام خرداد ۶۰؛ آغازی بر شکست‌های سازمان منافقینگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌‌ـ رحیم محمدی؛ سی‌ام خرداد ۱۳۶۰ روزی بود که طرح عدم کفایت رئیس جمهور در جلسه علنی مجلس به بحث و رأی‌گیری گذاشته و منجر به تصویب عدم کفایت سیاسی بنی صدر به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجلس شورای اسلامی شد.

طرح و تصویب این موضوع در مجلس شورای اسلامی باعث شد تا سازمان مجاهدین خلق در پیامی از هواداران خود بخواهد برای مقابله با این طرح، به خیابان‌ها آمده و علیه نظام جمهوری اسلامی ایران قیام کنند. براین اساس، هواداران این سازمان طبق اعلامی که شده بود، ساعت ۱۶ این روز به خیابان‌ها آمدند و هر آنچه از سلاح گرم و سرد مانند چاقو، چماق، تیغ موکت‌بری، قمه، پنجه بکس و فلفل (برای پاشیدن به چشمان مخالفان) داشتند، علیه مردم به کار گرفتند که در نتیجه اقدام آن‌ها ۲۵ نفر شهید و ده‌ها نفر نیز مجروح شدند.

در این روز که آغاز اقدام مسلحانه سازمان مجاهدین خلق به رهبری مسعود رجوی بود، هواداران این تشکل علاوه بر حضور در خیابان طالقانی حد فاصل خیابان بهار و ولی عصر (مصدق سابق) به دلیل وجود ساختمان مرکزی سازمان در این خیابان در مکان‌های دیگری مانند: خیابان‌های انقلاب، ولی‌عصر، شهید مدنی (نظام‌آباد سابق) و بلوار کشاورز، میدان‌های فردوسی، منیریه، ولی‌عصر، فلسطین و پل سیدخندان به خیابان‌ها آمدند و با آتش زدن خودرو‌ها و ایجاد راه‌بندان با وسایل مختلف سعی داشتند به نوعی نظام را وادار به تسلیم خواسته‌های خود کنند.

سازمان مجاهدین که از مشی چریکی و شورش‌گری پیروی می‌کرد، نتوانست آنچه را که دنبال می‌کرد محقق سازد؛ زیرا اقدام آن‌ها در این روز پس از گذشته سه ساعت توسط مردم، نیرو‌های انتظامی، سپاه و بسیج خنثی شد و عملی که می‌رفت تهدیدی برای نظام شود، شکست خورد؛ لذا پس از این واقعه آن‌ها روی به ترور مردم و مسئولان کردند.

آن‌ها برای پیشبرد برنامه‌های خود با استفاده از فضا و جو انقلابی در ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف دولتی و عمومی افرادی را به‌کارگیری کرده بودند که در اولین اقدام این واقعه با بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران واقع در سرچشمه تهران، آیت‌الله دکتر سید محمد بهشتی رئیس دیوان عالی کشور و دبیر کل حزب و ۷۵ تن از اعضای حزب جمهوری را به شهادت رساندند.

البته هرچند سازمان منافقین در ادامه حرکت ضد مردمی خود توانست تعدادی از یاران انقلاب را به شهادت برساند، اما در نهایت به واسطه پذیرش شکست‌های پی در پی و مفتضحانه‌ای که از دلدلدگان انقلاب اسلامی ایران دریافت کرد، مجبور شد به دامان دشمنان این ملت یعنی صدام و بن سلمان پناه ببرد؛ اقدامی که باعث هرچه بیشتر منفورتر شدن اقدامات ننگین اعضای سازمان مجاهدین خلق شده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار