مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد مطرح کرد؛

احیای نهضت ترجمه آثار دفاع مقدس در یزد

حجت‌الاسلام «نجیمی» گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، جلسات آموزشی برای مبلغ‌ها برگزار خواهد شد تا بتوانیم از این ظرفیت برای ترجمه آثار دفاع مقدس و همچنین بحث گردشگری در بخش‌های مختلف استان یزد استفاده کنیم.
کد خبر: ۴۶۳۰۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵ - 20June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت الاسلام «علیرضا نجیمی» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد امروز در جمع اصحاب رسانه استان یزد ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: چهار هزار مجلس معرفت افزایی به یاد شهدا در دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان یزد توسط این سازمان برگزار شد که ان‌شاءالله بتوانیم این مراسمات را در طول سال نیز برگزار کنیم.

وی افزود: برگزاری مراسمات معرفت افزایی برگ زرین برای استان یزد شد که به صورت رایگان نیز صورت گرفت. ما منتظر نبودیم که مردم بیایند و در این مراسم‌ها شرکت کنند، بسیاری از مبلغ‌ها در تفرجگاه‌ها، ادارات، بوستان حضور پیدا می‌کردند و مبلغ معرف افزایی می‌شدند.
 
حجت الاسلام نجییمی با اشاره به اقدامات این سازمان در کنگره شهدای یزد افزود: چهار هزار ختم قرآن کریم و ۴ هزار مجلس معرفت افزایی برای آشنایی مردم با سیره اهل بیت (ع) انجام دادیم که هنوز هم به درخواست مردم و به برکت برگزاری آن جلسات و ارتباط خوبی که با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد داشتیم در خانواده‌ها مجلسی برگزار می‌شود و علاوه بر روضه‌های خانگی، پرسش و پاسخ و رفع شبهات نیز در منازل اجرا خواهد شد.
 
احیای نهضت ترجمه آثار دفاع مقدس از جمله برنامه سازمان تبلیغات اسلامی یزد است
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس در رابطه با چاپ و انتشار کتاب‌های خاطرت شهدای روحانی استان یزد گفت: در سال گذشته ۲۰ عنوان کتاب از شهدای روحانی استان یزد به چاپ رسیده و قرار است خاطرات و زندگی نامه کل شهدای روحانی و طلبه استان یزد جمع‌آوری و با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد به چاپ رسد.
 
وی هم چنین در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس از یزد در رابطه با احیای نهضت ترجمه آثار دفاع مقدس توسط این سازمان گفت: با توجه به اینکه ما مبلغ‌های زیادی در یزد داریم که مسلط به زبان‌های زنده دنیا هستند و با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته است جلسات آموزشی برای این مبلغ‌ها برگزار خواهد شد تا بتوانیم از این ظرفیت برای ترجمه آثار دفاع مقدس و همچنین بحث گردشگری در بخش‌های مختلف استان یزد استفاده کنیم.
 
حجت الاسلام نجیمی در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگار دفاع‌پرس در رابطه با ادامه دار بودن طرح «پای درس شهدا» گفت: طرح «پای درس شهدا» از دومین کنگره ملی شهدای یزد که اجرا شد ادامه خواهد داشت و هماهنگی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری کرسی‌های شهدایی با حضور خانواده‌های شهدا، فرهنگ و الگوی ایثار و شهادت را به نسل جوان منتقل خواهیم کرد.
 
احیای نهضت ترجمه آثار دفاع مقدس از جمله برنامه سازمان تبلیغات اسلامی یزد است
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: یزد با توجه به این که تعداد مساجد مناسب دارد و مردم و خیرین در این حوزه فعالیت کرده اند به همین تعداد شاید مصائب و مشکلات داشته باشد که نیازمند برنامه ریزی است و در این راستا ما سعی کرده ایم با تشکیل کمیته رسیدگی به امور مساجد این مسائل و مشکلات را بررسی کنیم.
 
وی افزود: این کمیته در استان و شهرستان‌ها تشکیل شده است تا مشکلات و اختلافات مساجد را پیگیری کرده و امور را حل و فصل کنند.
 
حجت الاسلام نجیمی گفت: ما اعلام آمادگی می‌کنیم که تمامی مردم دارالعباده یزد در تمامی امور مرتبط با مساجد می‌توانند با با این کمیته ارتباط برقرار کنند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد: در کرونا ما سعی کردیم نقش روحانیت را پررنگ کنیم که نمونه آن را در همکاری با کادر درمان در بیمارستان‌ها شاهد بودیم و در زمینه دفن و کفن بیماران کرونایی نیز شاهد این حضور به صورت پررنگ بودیم.
 
وی افزود: در بخش فضای مجازی نیز سعی کردیم برنامه‌های مختلفی را دنبال کنیم.  اجرای طرح محله همدل از جمله طرح‌های دیگر ما بود که پیگیری شد و در ۱۴ حوزه فرهنگی و اجتماعی نقش مسجد و امام جماعت را پررنگ کرده و حضور نخبگان و مشارکت را داشتیم که تاکنون دو هزار ایده در این زمینه جمع آوری شده است.
 
نجیمی افزود: ما برنامه داریم که نخبگان را شناسایی کرده و با معرفی به صورت کشوری طرح محله همدل را در سطح کشور اجرایی کرده و در صدا و سیما معرفی کنیم.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: طرح «حرف آورد» به عنوان یکی دیگر از طرح‌های ما است که در آن ایده‌ها و نوآوری‌های بانوان جمع آوری می‌شود که ۶۵۰ ویدئو کلیپ کوتاه تاکنون ضبط شده است و قطعا این محتوا می‌تواند برای کار‌های پژوهشی مورد توجه قرار گیرد.
 
حجت الاسلام نجیمی بیان کرد: در این طرح علاوه بر بررنگ‌تر کردن نقش بانوان به نحوی استعدادیابی نیز صورت گیرد.  در حوزه قرآن ما رویکرد جدید را دنبال می‌کنیم و با توجه به این که استان یزد می‌تواند پایه‌ای برای استان‌های دیگر کشور نیز قرار گیرد ما برنامه‌های مختلفی را دنبال می‌کنیم که تربیت اساتید در حوزه‌های تخصصی از جمله این برنامه‌ها است.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد: طرح امام محله نیز از جمله طرح‌های دیگر ما است که به منظور حضور امامان جماعت در بین مردم و حل مسائل و مشکلات محلات  صورت می‌گیرد و در این راستا نیز اقداماتی انجام شده است.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: گسترش فرهنگ روضه خانوادگی به عنوان یکی از اقداماتی است که با همکاری اداره کل اوقاف صورت می‌گیرد و با راه اندازی سامانه این اقدام صورت می‌گیرد.  امسال ما سعی کرده ایم زنده کردن عید غدیر با عید مباحله را دنبال کنیم و بر این اساس برنامه‌های مختلفی را داریم.
 
حجت الاسلام نجیمی بیان کرد: نقش تشکل‌های سازمان تبلیغات نقش بسیار مهم است که در دوران کرونا شاهد این نقش آفرینی بودیم و در تجهیز بیمارستان ها، بسته‌های معیشتی و آزادسازی زندانیان این حضور را پررنگ مشاهده کردیم.
 
وی گفت: برای بالا بردن مشارکت مردم در انتخابات گام‌هایی برداشتیم که تشکیل قرارگاه‌های شهید سلیمانی برای ساماندهی روحانیون و مبلغین و مبلغات برای ارائه دستاورد‌های انقلاب و شبهه زدایی و امید دادن به مردم  و همچنین ستاد ملت امام حسین (ع) ازجمله این اقدامات بود.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد: ما در بین طلبه‌های استان یزد ۳۰۰ نویسنده داریم و هیچ کتابی نیز جمع آوری نیست.
 
وی افزود: برنامه‌های این هفته ما نیز شامل دیدار با امام جمعه و استاندار یزد، تجلیل از همکاران، دیدار با روحانیون مسئول در استان، کوهنوردی، دیدار با روحانیون پیشکسوت، تجلیل از فعالات عرصه فرهنگی است.
 
وی افزود: ما اعتقاد داریم روحانیت در طول تاریخ زندگیشان به مردم گره خورده است و سعی داریم با توجیه و تبیین هیات امنای مساجد از امامان جماعت حمایت کنیم و ضمن آن نیز امام جماعت می‌تواند آورده داشته باشد.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد بیان کرد: ما خوشبختانه توانستیم در کمیته امور مساجد برخی از مشکلات مهم در استان را حل کنیم و شاهد برکات خوبی بوده ایم.  مطالبه ما از مسئولان با رسانه‌ای شدن می‌تواند عامل تضمینی برای حل مشکلات مردم و محلات از طریق امامان جماعت باشد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار