حضور حداکثری، اقتدار ملی/ نماینده ولی فقیه در سپاه:

سپاه در برابر کمک به دولت‌ها سهم‌خواهی نکرده است/ ۲۸ خرداد را باید «یوم‌الله» دانست

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: سپاه به همه دولت‌ها با هر گرایش سیاسی و جریانی کمک کرده و در برابر این کمک هیچ چشم‌داشتی نداشته و سهم‌خواهی نکرده است.
کد خبر: ۴۶۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۱ - 22June 2021

سپاه در برابر کمک به دولت‌ها سهم‌خواهی نکرده است/ باید ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را ایام‌الله دانستبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌، انتخابات ریاست‌ جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا با حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی برگزار شد و بار دیگر جمهوریت نظام در کنار اسلامیت آن به رخ جهانیان کشیده شد. دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران ماه‌ها تلاش شبانه‌روزی کرده بودند تا در این دوره از انتخابات، مردم پای صندوق‌های رأی حاضر نشوند و با صندوق‌های رأی قهر کنند؛ اما مردم فهیم و بصیر ایران اسلامی با وجود مشکلات و تنگنا‌ها بار دیگر حضوری مثال‌زدنی آفریدند و دشمنان ایران اسلامی را ناکام گذاشتند. برای بررسی اهمیت این حضور باشکوه، عوامل دخیل در آن و نقش بصیرت‌افزای پاسداران و بسیجیان در افزایش مشارکت مردم، پای صحبت‌های حجت‌الاسلام «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه نشستیم که این سخنان را در ادامه می‌خوانید.

با توجه به اینکه خیلی‌ها در داخل و خارج تلاش کردند تا انتخابات پرشور برگزار نشود، بفرمایید در خصوص مشارکت پرشکوه مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری و شورا‌های شهر و روستا چه نظری دارید؟

اجازه می‌خواهم با این آیه شریفه شروع کنم: «الحمدللَّه الّذی هدینا لهذا و ما کنّا لنهتدی لو لا ان هدانااللَّه». باید عرض کنیم این پیروزی و این موفقیت را که پیروزی ملت بزرگ ایران است، ما از خدا داریم و از خودمان نمی‌بینیم. بنابراین، اولین نکته من این است که خاضعانه خدا را شاکر هستیم، به درگاه الهی سجده شکر و عمل شاکرانه انجام می‌دهیم که این عنایت و لطف را به ملت بزرگ ایران و جبهه انقلاب ارزانی کرد.

نکته دوم اینکه این موفقیت، پیروزی یک کاندیدا در برابر کاندیدا‌های دیگر یا حتی یک گروه سیاسی مقابل گروه سیاسی دیگر نبود، بلکه پیروزی جبهه انقلاب اسلامی و پیروزی ولایت در برابر طاغوت و جبهه استکبار بود؛ زیرا رئیس‌جمهوری انتخاب کردند که نیروی انقلابی است و خیلی از اصلاح‌طلب‌ها هم آمدند و از او حمایت کردند.

انصافاً جای آفرین گفتن به این مردم است و واقعاً باید ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ که ان‌شاءالله یک دهه جدیدی را با دولت اسلامی شروع می‌کنیم، ایام‌الله دانست، زیرا مردم آفریننده آن هستند و باید از این مردم واقعاً قدردانی و تشکر کرد.

در این انتخابات تقابل اصلی بر سر این نبود که چه کسی انتخاب می‌شود. تقابل اصلی بر سر اصل انتخابات بود، دشمنان تمام توان خودشان را به کار گرفتند و از همه ابزارهای‌شان استفاده کردند، حتی به ابزار‌های طبیعی مانند کرونا هم امید بستند تا انقلاب اسلامی را بعد از آن فشار‌ها و تحریم‌ها و عملکرد ضعیف بعضی از مدیران به جایی برسانند که عقبه مردمی‌اش را قطع کنند. مؤلفه‌های قدرت فراوان هستند، اما اساسی‌ترین مؤلفه قدرت در نظام ولایی حضور و مشارکت و ایثار و جهاد مردمی است.

آن‌ها تلقی‌شان این بود که همه فشار‌ها و زمینه‌سازی‌ها و بد عمل کردن‌ها در داخل سبب خواهد شد تا این بار مردم به نظام «نه» بگویند. نه به صندوق رأی نه به نظام بود. برای آن‌ها این یک موضوع مهم بود؛ اما با وجود همه این تلاش‌ها، این بار هم جبهه انقلاب پیروز شد. این انتخابات پیروزی در برابر حکومت‌های مرتجع منطقه بود، خیلی برای ما جالب است، کشوری که در طول عمرش صندوق و انتخابات ندیده است و به قول رهبر معظم انقلاب فرق بین صندوق رأی و صندوق میوه را نمی‌داند؛ به صورت ۲۴ ساعته هزینه بدهد و شبکه راه بیندازد تا مردم را از شرکت در انتخابات باز دارد.

نکته مهم اینجاست که جبهه استکبار می‌خواست انتقام تمام شکست‌هایش در مقابل انقلاب اسلامی را در این انتخابات بگیرد؛ ولی مردم واقعاً معجزه کردند و بار دیگر جبهه عبری‌ـ عربی و غربی را به شکست کشاندند.

چه چیزی موجب شد با وجود همه ناراحتی‌ها و گلایه‌هایی که مردم داشتند، این پیروزی بزرگ را بیافرینند؟

این پیروزی دو عامل اصلی داشت: عامل اول رهبری و ولایت است. این هدایت، این امامت و این صبر و منطق و این گفتمان خیلی مهم است. ما اگر در مردم بصیرت می‌بینیم، مدیون رهبری هستیم. در واقع، این پیروزی ولایت بود در برابر همه شیاطین و همه قدرت‌های استکباری.

عامل دوم این پیروزی را مرهون مردم عزیز و صبور و بصیرمان هستیم. هر چه در تمجید مردم گفته شود کم است. شاید بهترین جمله همان جمله‌ای باشد که حضرت امام (ره) در حق این امت فرمودند که «مردم زمان ما از مردم مدینه زمان پیامبر و از مردم زمان امیرالمؤمنین بهتر و باوفاتر هستند.» چرا که مردم در آن زمان‌ها به دلیل نداشتن بصیرت نتوانستند استقامت فکری کنند؛ اما مردم ما به هیچ عنوان در این میدان نلغزیدند و محکم ایستادند؛ لذا پیروز این انتخابات ولایت است و مردم.

البته این پیروزی آغاز یک راه است. ما با این پیروزی دشمن را گرفتار شکست کردیم. دولت آینده باید مطالبات بحق مردم و این انتظارات مردم را که از دولت دارند، به خوبی بشناسند و به خوبی این‌ها را پاسخ دهد. الان زمان کار است و این دولت باید با حفظ عزت و اقتدار امت اسلامی نیاز‌ها و خواسته‌های مردم را به نحو مناسبی جامه عمل بپوشاند؛ چرا که مردم گرفتار مشکلات فراوان اقتصادی و معیشتی هستند و امید دارند با روی کارآمدن دولت انقلابی و جهادی که نگاهش به توان داخلی است، مشکلات‌شان مرتفع شود.

این مشارکت باشکوه دو بعد دارد، یکی حضور معنادار و دیگری انتخاب معنادار؛ این دو بعد را شما چطور تحلیل می‌کنید؟

به تعبیر دیگر، این انتخابات دو پیام بزرگ داشت: یک پیام به کسانی که فکر می‌کردند حرکت انقلاب کند شده و روحیه جهادی و انقلابی ضعیف شده و جبهه مقاومت سست شده است. نتیجه انتخابات ما این بود که کل جبهه انقلاب قوی‌تر شد. مردم مقاوم ما ثابت کرده‌اند که مال و جان می‌دهند، اما انقلاب نمی‌دهند. این‌ها در فرهنگ حسینی تربیت شده‌اند و آماده هستند برای حفظ انقلاب‌شان از همه چیزشان گذشت کنند و لذا پیام اصلی این انتخابات تولی و تبری است؛ هم استکبارستیزی و هم اقبال به حاکمیت دینی.

اما درباره نکته دومی که شما اشاره کردید خیلی‌ها تلاش کردند این جور القا کنند که مردم از حاکمیت ارزش‌های دینی و گفتمان‌هایی که بیشتر به جنبه‌های معنوی و ارزشی توجه می‌کند خسته شدند، مردم به یک تعبیر قرآن ممکن «مِنْکُمْ مَنْ یُرِیدُ الدُّنْیا وَ مِنْکُمْ مَنْ یُرِیدُ الْآخِرَةَ» شدند. آن‌ها ثابت کردند آبادانی دنیای‌شان را در آبادانی آخرت‌شان می‌دانند. مردم ما دانستند این مشکلات معیشتی هم به دست نیرو‌های مؤمن حل می‌شود. نوع انتخاب و نوع مشارکتی که داشتند و میزان رأی به رئیس‌جمهور منتخب نشان می‌دهد، مردم ما اصالت‌های اعتقادی و باور‌های دینی‌شان را بر چیز‌های دیگر ترجیح می‌دهند و به این واقعیت رسیده‌اند که حتی مشکلات اقتصادی‌شان را با تکیه بر دشمنان قابل حل نمی‌دانند؛ چرا که با توکل بر خدا و اعتماد بر مردم حل می‌شود.

شکل‌گیری دولت انقلابی می‌تواند چه نقشی در تحقق دولت اسلامی و به تبع آن تمدن اسلامی مدنظر رهبری انقلاب داشته باشد؟

همان‌گونه که بدون گذشت از مرحله اول به مرحله دوم نمی‌رسیدیم و بدون گذشت از مرحله دوم به سوم نمی‌رسیدیم؛ بدون این مرحله سوم که نقش مهمی دارد، نمی‌توانیم به مراحل بعدی از مراحل پنجگانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی که همان جامعه‌سازی اسلامی و تمدن اسلامی است، برسیم.

چنانچه در این راستا خوب حرکت کنیم و اگر این دولت اسلامی عدالت‌محور، تحول‌آفرین باشد و بتواند خوب عمل کند، می‌توانیم گام مؤثری در جهت مراحل مورد اشاره برداریم.

سپاه در ابعاد مختلف چه کمک‌هایی می‌تواند به دولت جدید برای حل مشکلات اقتصادی و... ارایه دهد؟

سپاه هر کجا تهدیدی متوجه انقلاب باشد، حضور دارد و هر کجا هم که پیش‌روندگی احساس شود، حتما حضور داشته است. سپاه فقط این انقلاب را با وضعیت موجودش نمی‌خواهد بلکه انقلاب پیشرونده را پاسداری می‌کند و این هم موضوعی است که مقام معظم رهبری از ما خواستند؛ لذا در این راستا هر کس که در جمهوری اسلامی نقشی داشته باشد، سپاه به او کمک می‌کند.

سپاه به همه دولت‌ها با هر گرایش سیاسی و جریانی کمک کرده و در برابر این کمک هیچ چشم‌داشتی نداشته و سهم‌خواهی نکرده است. سپاه همانطور که به این دولت کمک کرد، به دولت آینده هم قطعاً کمک خواهد کرد.

ما به دولت‌ها کمک می‌کنیم و به تعبیر یکی از فرماندهان عزیز چیزی نمی‌خواهیم؛ «عَلَیهِ أَجرًا إِلَّا المَوَدَّةَ فِی القُربى» ما از دولتمردان چیزی نمی‌خواهیم، چون عزیزان ما مردم هستند؛ به همین جهت باید به این مردم خدمت کرد.

بر این اساس مثل بقیه دولت‌ها می‌خواهیم این دولت هم موفق و تحول‌آفرین باشد؛ بنابراین اعلام می‌کنیم که هیچ توقعی نداریم و با همه وجود هر کجا که دولت نیاز داشت، سپاه می‌تواند کمک کند به عبارت دیگر اگر منع قانونی نداشت، سپاه کمک خواهد کرد.

عملکرد سپاه و بسیج را در این رویداد بزرگ سیاسی چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در اینجا جای دارد مراتب تقدیر و تشکر فوق‌العاده خودم را از خوب عمل کردن و عمل مبتنی بر بصیرت، مبتنی بر منطق، مبتنی بر گفتمان امام و رهبری، مبتنی بر قرآن سپاه و بسیج را در این رویداد سیاسی بزرگ اعلام کنم؛ از اینکه در عمل‌شان گرفتار لغزش و انحراف نشدند و تحت تأثیر احساسات زودگذر و تبلیغات قرار نگرفتند.

به لطف الهی و امداد و هدایت‌های الهی رهبری معظم و بصیرت امت، با همه تلاش‌هایی که دشمن انجام داد، مردم با بصیرت عمل کردند. ما باید از کسانی که در این بصیرت‌آفرینی نقش داشتند و با حرکت جهادی مجاهدت طولانی داشتند، تشکر کنیم.

امیدوارم خدا این جهاد بزرگ را مانند همه جهاد‌های دفاع مقدس از شما قبول کند زیرا ثابت کردید که خلف صالحی برای شهدا هستید و به عهد و پیمانی که با حاج قاسم بسته بودید، عمل کردید. درود خدا بر آن عزیزان و تک تک فرماندهان سپاه‌های استانی و مسئولان نمایندگی ولی فقیه در سپاه‌های استانی و همکاران پرتلاش معاونت سیاسی و شبکه هادیان سیاسی و همه نیرو‌ها و عزیزانی که بدون اینکه چهره سپاه و بسیج را مخدوش کنند و بدون ورود به بحث مصداقی در افزایش مشارکت و بیان شاخصه‌های مشارکت نقش‌آفرین بودند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها