نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

آستان قدس رضوی باید الگوی خدمت به مردم باشد

حجت‌الاسلام «آل هاشم» گفت: رفتارها و تعاملات در حرم مطهر رضوی باید به‌گونه‌ای باشد که مردم با ورود به این بارگاه نورانی، احساس کنند که این‌جا متفاوت از سایر دستگاه‌های اداری است و آستان قدس رضوی از این جهت باید برای تمام دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمت به مردم، الگو و پیشتاز باشد.
کد خبر: ۴۶۳۱۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹ - 21June 2021

آستان قدس رضوی باید الگوی خدمت به مردم باشد

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌ شرقی، امروز (دوشنبه) در دیدار با تعدادی از خادمان حرم امام رضا (ع)، با اشاره به جایگاه و مسئولیت والای خادمی در حرم رضوی، اظهار داشت: رفتار، گفتار، منش، معاشرت و زندگی خادم، باید رنگ و بوی امام رضا (ع) داشته باشد و خادمی حرم رضوی تنها منحصر به پوشیدن لباس و حضور در حرم مطهر نیست؛ بلکه ضروری است تا با میهمان امام رضا (ع) در اوج احترام، تواضع و مهربانی برخورد شود.

وی با بیان اینکه در بیانات امام خمینی (ره) به جایگاه خادمان اشاره شده است، افزود: این‌که امام راحل با آن عظمت، حسنات و اقدامات عظیم‌ خود به حال خادمان دستگاه مقدس حضرت رضا (ع) غبطه می‌خورند، دلیلش این است که ایشان نسبت به جایگاه رفیع این بارگاه، معرفت دشتند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، آستان ملکوتی امام هشتم را قطعه‌ای از بهشت می‌خوانند و می‌فرمایند؛ نمی‌توان گفت دستگاه امام علی بن موسی الرضا (ع) با زمانی که ایشان در حیات ظاهری بودند، فرق داشت. دلیلش معرفت معظم‌له نسبت به جایگاه رفیع آستان قدس رضوی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی، با بیان اینکه بسیاری در طول عمرشان آرزو دارند یک‌بار به این آستان مقدس مشرف شوند، خاطرنشان کرد: نعمت خدمت در دستگاه اهل بیت (ع)، توفیق و سعادتی بزرگ است و به همان میزان مسئولیت و شکرگزاری‌ آن نیز سنگین است.

وی با بیان اینکه مردم نسبت به این آستان منور، حساس هستند، گفت: رفتارها و تعاملات در حرم مطهر رضوی باید به‌گونه‌ای باشد که مردم با ورود به این بارگاه نورانی، احساس کنند که این‌جا متفاوت از سایر دستگاه‌های اداری است و آستان قدس رضوی از این جهت باید برای تمام دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمت به مردم، الگو و پیشتاز باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار