دیدار پیشکسوتان لشکر ۱۷ قم با خانواده شهید «مرادحاصل معارفوند»

جمعی از رزمندگان پیشکسوت لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع)، با خانواده شهید والامقام «مرادحاصل معارفوند» دیدار کردند.
کد خبر: ۴۶۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ - 21June 2021

دیدار پیشکسوتان لشکر ۱۷ قم با خانواده شهید «مرادحاصل معارفوند»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، جمعی از فرماندهان و رزمندگان پیشکسوت گردان سیدالشهداء (ع) از لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع)، در ادامه جلسات ثبت خاطرات دوران دفاع مقدس، با خانواده شهید والامقام «مرادحاصل معارفوند» از شهدای عملیات «والفجر مقدماتی» دیدار و از مقام این شهید عزیز تجلیل کردند.

در این دیدار، «غلامعباس معارفوند» فرزند شهید و همچنین تعدادی از همرزمان وی، خاطراتی را از حضور خالصانه‌اش در جبهه علی‌رغم سن زیاد، انس با نوجوانان و یادآوری مسائل اخلاقی و تربیتی به آنان، شجاعت در نبرد با دشمنان و همت وی در خدمت به همرزمان و همچنین لحظات شهادت او روایت کردند.

شهید «مرادحاصل معارفوند» فرزند «جهانگیر»، متولد ۱۴ آذر سال ۱۳۱۰ در «ملایر» استان همدان بود و خانواده وی بعد‌ها به قم نقل مکان کردند. این شهید عزیز با وجود آن‌که دامادش به تازگی در جبهه به شهادت رسیده بود، خود نیز عازم جبهه‌های نبرد شد و با وجود مخالفت فرمانده از حضور وی در خط مقدم و به‌خاطر اصرار زیاد، به تأسی از حبیب بن مظاهر (ع) سپاهیان عاشورا، در جمع رزمندگان گردان خط‌شکن سیدالشهداء (ع) تیپ حضرت معصومه (س) لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) حضور یافت.

این رزمنده ۵۱ ساله سپاه اسلام سرانجام پس از رشادت‌های فراوان در تاریخ ۲۰ بهمن سال ۱۳۶۱، در منطقه فکه – عملیات «والفجر مقدماتی»- به شهادت رسید و پیکر مطهرش در حالی که محاسن سفید او با خون خضاب شده بود، پس از تشییع باشکوه، در قطعه ۲ گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار