معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم:

بسیج دانش‌آموزی نیرو‌های نخبه و کارآمد به جامعه تزریق می‌کند

«کبیری‌پور» گفت: بسیج دانش‌آموزی با تربیت نیرو‌های نخبه و کارآمد و تزریق آن به جامعه، ظرفیت نیروی انسانی سایر اقشار را تامین می‌کند.
کد خبر: ۴۶۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸ - 21June 2021

بسیج دانش آموزی نیرو‌های نخبه و کارآمد به جامعه تزریق می‌کندبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «مهدی کبیری پور» معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) امروز در جلسه معرفی مسئول جدید سازمان بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان قم، اظهار داشت: فرهنگیان و دانش آموزان از مهم‌ترین نقاط هدف گذاری ما هستند و بخصوص قشر دانش آموز، قشر پایه‌ای است که اگر درست به آن توجه شود، می‌تواند ظرفیت نیروی انسانی مابقی اقشار را بخوبی تامین و تکمیل کند.

وی با اشاره به ضرورت تغییرات و جابجایی‌ها افزود: هدف جابجایی مسئولیت‌ها این بوده که اتفاق اصلی یعنی تزریق نیروی انسانی جوان، نخبه و دغدغه‌مند به سایر اقشار بسیج بخوبی اتفاق بیفتد و در واقع اگر بسیج دانش آموزی خوب و پویا عمل کند و نگاه درستی به آن شود، این هدف تحقق پیدا خواهد کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم ادامه داد: میزان قابل توجهی از دانش‌آموزان بسیجی بخوبی می‌توانند رشد کنند، توانمند شوند و اثرگذار و کارآمد برای آینده بسیج و جامعه شوند، ولی به دلیل پیچ و خم‌های سازمانی خیلی اوقات شاهد این اتفاق خوب نیستیم.

وی تاکید کرد: گسست سازمانی و جدایی بسیج دانش آموزی از بسیج محلات، بیشترین آسیبی که وارد کرد این بود که دانش آموز نخبه، فعال، بسیجی و انقلابی که در بسیج دانش آموزی خوب نقش آفرینی می‌کند و تربیت می‌شود، از این مجموعه منفک شده و به سایر اقشار بسیج می‌رود و این یکی از خلاء‌های کاری است که باید به آن توجه شود.

کبیر پور ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر حوزه‌های دانش‌آموزی زیرمجموعه نواحی قرار گرفته اند، انتظار میرود مدیریت جدید، با تعامل جدی با نواحی مقاومت بتواند هدفمند و برنامه ریزی شده، نقش آفرینی در حوزه‌های محلات داشته باشد تا فرایند کار تکمیل شود.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل اینکه حوزه‌ها در اختیار نواحی قرار گرفته این است که حلقه اصلی که کار آن کشف استعداد، کادر سازی و توانمندسازی مباحث و قشر دانش‌آموزی است، به بدنه محلات که عرصه نقش آفرینی و خدمت رسانی اصلی است، متصل می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم ابراز کرد: امیدواریم با همدلی، هم افزایی، مشورت و در اختیار قراردادن و شناساندن این ظرفیت‌ها شاهد اتفاقات خوب باشیم چرا که بستر کار تقریبا آماده است و مدیریت جدید باید این مسیر را ادامه دهد و بسیج فرهنگیان و دانش آموزی را به جایگاه خوبی برساند و این تعامل حداکثری اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها