در وصیت‌نامه شهید «حسین پهلوان» مطرح شد؛

توصیه شهید پهلوان برای نحوه سوگواری پس از شهادتش

شهید «حسین پهلوان» در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است که: « به قول استاد شهید مطهری شهادت تزریق خون است بر پیکر اجتماع؛ یعنی شهید تلف نمی‌شود و از بین نمی‌رود. شهید با خون خودش به خود جاودانگی می‌بخشد.»
کد خبر: ۴۶۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱ - 21June 2021

شهید با خون خود جاودانه می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس در البرز، «حسین پهلوان»، در روز 30 فروردين سال 1345، در روستای كندر از توابع شهرستان كرج به دنيا آمد و تا دوم راهنمايي درس خواند و بعد به‌عنوان پاسدار كميته انقلاب اسلامی در جبهه حضور يافت. وی سرانجام در 19 دی سال 1365، در شلمچه با اصابت گلوله به شهادت رسيد. پیکر او را در زادگاهش به خاک سپردند.

وصیت‌نامه شهید 

«آنان که در راه خدا کشته می‌شوند مپندارید که مرده‎اند بلکه آن‌ها زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌برند. این وصیت‌نامه‌ها انسان را می‌لرزاند و بیدار می‌کند. (امام خمینی) با سلام و درود بیکران بر مهدی موعود و نایب بر حقش امام خمینی وصیت‌نامه‌ام را آغاز می‌کنم. قبل از هر چیز باید بگویم که کشته شدن من و هزاران جوان مسلمان دیگر فقط و فقط برای وحدانیت خدا و رسالت محمد بن عبدالله است.

بدانید که این نوع کشته شدن یک نوع باختن نیست بلکه یک فوز عظیم است. یعنی شهادت یک فوز عظیم است و خداوند سبحان اگر ما بندگانش را شایسته‌ این فوز عظیم بداند به این نعمت الهی مفتخر می‌سازد. بنابراین ای مادر گرامی، در این راه کشته شدن با هیچ نوع آه سازگار نیست بلکه باید افتخار کنید که چنین فرزندی را در راه خدا داده‌اید.

البته نمی‌گویم گریه نکنید زیرا که در روایت و اخبار آمده که گریه برای شهید ثواب دارد ولی نه زاری چون آدم برای کسی زاری می‌کند که تلف شده باشد، ولی شهادت تلف شدن نیست و به قول استاد شهید مطهری شهادت تزریق خون است بر پیکر اجتماع؛ یعنی شهید تلف نمی‌شود و از بین نمی‌رود. شهید با خون خودش به خود جاودانگی می‌بخشد. پس گریه بر شهدا اجر دارد. البته نه گریه خالی، بلکه همراه با عمل؛ گریه همراه با عمل آن گریه‌ای است که آدمی دنبال راه شهید باشد با عمل نه با شعار تنها.

مادر عزیزم اگر من نتوانستم فرزند خوبی باشم شاید بخاطر این بود که می‌خواستم پاسدار خوبی باشم. البته شما به بزرگی خود مرا ببخشید و عاجزانه التماس می‌کنم که مرا حلال کنید و خواهش دیگرم این است که در تربیت سخت کوشا باشید. برادرم تو هم با درس خواندن می‌توانی کمک بزرگی به اسلام و جامعه اسلامی بکنی و همچنین خواهرانم بهتر می‌توانند حرف‌های تو را قبول کنند.

پس خواهش می‌کنم هم شما و هم خواهرانم به درس خواندنتان ادامه دهید. اما روی سخنم با شما خواهرانم همین‌قدر بگویم که اگر می‌خواهید من از دست شما راضی باشم باید مثل زینب کبری (س) رفتار کنید؛ مخصوصاً حجابتان را حفظ کنید. البته با بچه‌های بسیج و دیگران هم سخنان زیادی داشتم که متأسفانه وقت کم است.

خدایا جُندالله را که با سوگند به ثارالله در لشکر روح‌الله برای شکست عدوالله و استقرار حکومت جهانی بقیه‌الله الاعظم است حمایت کن، امین. به امید پیروزی رزمندگان اسلام بر کفر و استکبار جهانی. خدایا، خدایا، تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار