پیام تبریک فرمانده سپاه زنجان به مناسبت روز بسيج اساتيد

همزمان با سالروز شهادت دكتر چمران و روز بسیج اساتید فرمانده سپاه زنجان پیام تبریکی صادر کرد.
کد خبر: ۴۶۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶ - 22June 2021

فرمانده سپاه زنجان به مناسبت روز بسيج اساتيد پیام تبریک صادر کردبه گزارش دفاع‌پرس از زنجان، همزمان با سالروز شهادت دكتر چمران و روز بسیج اساتید، سردار «جهانبخش کرمی» فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان پیام تبریکی صادر کرد

در این پیام آمده است:

بسمه تعالی

31 خرداد با نام و یاد استاد عارفی عجین شده است که  نامگذاری این روز به نام بسیج اساتید جلوه‌ای از ویژگی‌های او را در  جامعه زنده نگه می‌دارد و حاوی رسالتی سنگین برای نخبه‌ترین  قشر  جامعه است.

شهید دکتر مصطفی چمران شخصیتی ممتاز، علمی، متدین و انقلابی بود که در ابعاد گوناگون الگویی زنده و قابل اتکاء برای جامعه به ویژه دانشگاهیان به شمار می‌رود.

شهید چمران، از چهره‌های برجسته و ارزشمندی بود که خالصانه و صادقانه عمر خود را صرف خدمت به کشور و مردم کرد و تاثیرگذاری این شخصیت فرهیخته ستودنی و بی‌بدیل است، بی‌تردید ویژگی‌ها، منش و روش زندگی این دانشمند فرهیخته الگویی تمام‌عیار برای جوانان، دانشجویان و استادان گرانقدر به شمار می‌آید که بی‌ادعا و بدون هیچ‌گونه دنیاطلبی و عافیت‌طلبی، در راه خدمت به مردم و کشورش گام برداشته و براساس ضرورت‌ها و نیاز‌های آن دوران به مسؤولیت اجتماعی، انسانی و اخلاقی خود عمل کرد.

وی در دوره‌ای به کسب علم و دانش و آموزش نسل جوان پرداخت و در زمان آغاز جنگ تحمیلی بنا به تکلیف و احساس وظیفه لباس رزم پوشید و در عرصه نظامی هم، توانمندی و تخصص خود را در راه دفاع از کیان کشور به‌کار گرفت.

مجاهدت‌های این فرزند انقلاب اسلامی در سال‌های ابتدایی جنگ در عرصه‌های مختلف به‌ویژه سازماندهی نیرو‌های مردمی و همچنین تقویت هماهنگی بین قوای نظامی به خوبی نمایان شد.

مطمئناً نام‌گذاری روزی با عنوان «بسیج اساتید» که به یاد و نام شهید دکتر مصطفی چمران مزین شده است، از ارزشی والا برخوردار است؛ چرا که تاکیدی دوچندان بر نقش‌آفرینی استادان گرانقدر و بسیجیان خدوم در هدایت جامعه براساس ترویج خصایص اخلاقی و انسانی و همچنین مسؤولیت‌پذیری برای حل مسائل کشور دارد.

امروز که کشور در جنگ اقتصادی و فرهنگی قرار دارد، این رسالت بر عهده استادان بسیجی است که همچون دوران دفاع مقدس لباس رزم بپوشند و در عرصه تقویت دانش بومی حضوری فعال داشته باشند و مسیر را برای پیشرفت و توسعه کشور هموار سازند، مسلماً جامعه اسلامی ما به تلاش‌های خستگی‌ناپذیر افرادی همچون شهید چمران نیاز دارد و این الگو از سوی استادان بسیجی می‌تواند به‌صورت شبکه‌ای در بخش‌های مختلف جامعه رشد و تعمیم داده شود.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار دکتر مصطفی چمران، روز بسیج اساتید را به استادان بسیجی تبریک می‌گویم و امیدوارم در پناه خداوند منان همواره در راه خدمت به مردم و رفع مشکلات کشور، تعمیق فضای دانشگاه مبتنی برای آرمان‌های انقلاب اسلامی و تقویت جهش علم و فناوری توفیق روز افزون داشته باشند.

جهانبخش کرمی
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار