وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن:

در سایه تداوم تحریم و محاصره، صلح و آتش‌بس را نمی‌پذیریم

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در سخنانی تأکید کرد: در سایه تداوم تحریم و محاصره، صلح و آتش‌بس را نمی‌پذیریم.
کد خبر: ۴۶۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ - 22June 2021

در سایه تداوم تحریم و محاصره، صلح و آتش‌بس را نمی‌پذیریم

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، به نقل از المسیره، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن سخنانی را در خصوص تداوم اقدامات تجاوزکارانه عربستان سعودی علیه این کشور مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: متأسفانه شاهد آن هستیم که عربستان سعودی قصد ندارد از جنایات خود علیه یمنی‌ها دست بکشد. این درحالی است که جامعه بین‌الملل نیز از این جنایت‌ها حمایت می‌کند.

هشام شرف افزود: جامعه بین‌الملل تلاش می‌کند مسئولیت رژیم سعودی در تجاوز به یمن را از این رژیم سلب کند. جامعه بین‌الملل، یمن را عامل کارشکنی در فرایند صلح معرفی می‌کند و این درحالی است که ما حاضر به تن دادن به صلح در سایه تحریم و محاصره، نیستیم.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با اشاره به حمایت‌های خارجی از عربستان سعودی گفت: محاصره یمن با مشارکت انگلیس و ایالات متحده آمریکا صورت می‌پذیرد. ما همچنان نیز به صلح عادلانه پایبند هستیم.

این اظهارات در حالی مطرح شد که سازمان ملل متحد اخیراً در اقدامی عجیب در حمایت از عربستان سعودی نام انصارالله را در لیست ناقضان حقوق کودکان قرار داده است. این اقدام، واکنش‌های یمنی‌ها را به دنبال داشت.

پیش از این، «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به اقدام دبیرکل سازمان ملل متحد در درج نام انصارالله در لیست ناقضان حقوق کودکان واکنش نشان داد. وی با انتشار یک پست توئیتری نوشت: صنعاء به این اقدام دبیرکل سازمان ملل متحد پاسخ عملی خواهد داد و با برگزاری یک راهپیمایی با حضور کودکان یمنی جنایات ائتلاف سعودی طی ۶ سال تجاوز به یمن، علیه کودکان این کشور را به نمایش خواهد گذاشت.

الحوثی همچنین عنوان کرده است: یک راهپیمایی برای کودکان یمنی تدارک دیده می‌شود تا طی آن، تصاویر و ماکت‌هایی از پیکر‌های کودکانی که به دست ائتلاف سعودی شهید شده‌اند، به نمایش درآیند.

ضیف الله الشامی، سخنگوی دولت نجات ملی و وزیر اطلاع رسانی یمن نیز گفت: طی چندین سال گذشته ثابت شده است که سازمان ملل متحد از تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن حمایت می‌کند. قرار دادن نام انصارالله در لیست ناقضان حقوق کودکان توسط آنتونیو گوترش نشان دهنده نفاق این سازمان است. طی این مدت ما جز ارائه اسناد برائت متجاوزان و اعطای مدال افتخار به آن‌ها از سازمان ملل متحد چیزی ندیدیم.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها