مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان:

ترویج سبک زندگی شهدا و رزمندگان باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

سرهنگ «سلامی» گفت: ترویج سبک زندگی شهدا و رزمندگان سبب کاهش بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه شده و آثار مطلوبی را به‌همراه دارد.
کد خبر: ۴۶۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲ - 22June 2021

ترویج سبک زندگی شهدا و رزمندگان باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، در دیدار با «الهه راستگو» معاون دادستان مرکز سمنان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش و تبریک به مناسبت هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: دفاع مقدس اوج عزت و افتخار ملت ایران و قله افتخارات بود که ارزش‌های انقلاب در آن ثبت شد.

وی گفت: ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رمز پیروزی ملت ایران در تمام صحنه‌هاست و اگر ارزش‌ها را زنده نگه داشتیم و به نسل آینده منتقل کردیم، انقلاب اسلامی بیمه خواهد شد.

سلامی گفت: ویژگی برجسته استان سمنان و نقش مؤثر رزمندگان آن در هشت سال دفاع مقدس، به‌گونه‌ای بود که در شاخص‌های ایثارگری به نسبت جمعیت، رتبه‌های نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان این که زنان نقش تاثیرگذار و برجسته‌ای در دوران هشت سال دفاع مقدس داشته‌اند، گفت: نقش زنان و خانواده‌ها در دفاع مقدس بسیار برجسته بود و زنان ما در دروان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در میدان مجاهدت بودند؛ رزمندگان اسلامی در جبهه‌های حق علیه باطل در خطم مقدم با دشمنان بعثی در جنگ سخت بوده و در این میان، بانوان و زنان نقش مهمی در پشتیبانی از جبهه‌ها داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان خاطرنشان کرد: امروز دشمن از یک طرف با تهاجم فرهنگی نغییر در فرهنگ، باورها، اعتقادات جوانان و مردم و از طرف دیگر نیز با تحریم‌های سنگین و فشار اقتصادی بر مردم، در حال مبارزه و دشمنی با ماست و در این شرایط هر فعالیتی برای تقویت فرهنگ، باورها، اعتقادات و ارزش‌ها، مجاهدت فی سبیل‌الله است.

سلامی با بیان این‌که قوه قضائیه می‌تواند در پاسداری و حفاظت از ارزش‌های دفاع مقدس نقش پررنگی داشته باشد، افزود: رسالت امروز ما زنده نگه داشتن ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه است.

وی گفت: ترویج سبک زندگی شهدا و رزمندگان سبب کاهش بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه شده و آثار مطلوبی را به همراه دارد و اگر سبک و سیاق شهدا در کشور رواج یابد، مطمئناً بسیاری از معضلات و مشکلات در جامعه مرتفع خواهد شد.

در دیدار پیرامون آشنایی زنان ایثارگر با مسائل حقوقی خانواده‌ها، جرائم، آسیب‌ها، حضور راویان دفاع مقدس در زندان‌ها، مستند‌سازی نقش دستگا‌ها قضا در دوران دفاع مقدس، جمع‌آوری خاطرات رزمندگان دستگاه قضا، برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع دفاع مقدس و برگزاری دوره معارف دفاع مقدس، بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار