معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

راویان ایثار و شهادت باید نویدبخش آینده‌ روشن نظام برای جوانان باشند

سردار «سلیمانی» گفت: راویان ایثار و شهادت باید با تبیین ایستادگی ملت ایران اسلامی در برابر زیاده‌خواهی‌های مستکبرین، نویدبخش آینده‌ روشن نظام اسلامی برای جوانان باشند.
کد خبر: ۴۶۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰ - 22June 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با سالروز ولادت حضرت ثامن‌الحجج (ع) گردهمایی پیام‌آوران ایثار و راویان ایثار و شهادت با حضور سردار «یعقوب سلیمانی» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت‌الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید استان خراسان رضوی در رواق دارالهدایه حرم امام علی ابن موسی الرضا (ع) برگزار شد.

سردار سلیمانی در این گردهمایی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان اظهار داشت: رزمندگان استان‌های خراسان در دوران دفاع مقدس با اتحاد و همدلی در جبهه‌های نبرد حضور می‌یافتند و در بسیاری از عملیات‌ها شکن بودند، امروز باید از طریق روایتگری، حماسه این دلاورمردان پر افتخار و بی‌ادعا و رشادت‌ها و فداکاری شهدا و ایثارگران به نسل‌ها آینده منتقل شود.

وی ادامه داد: پیام‌آوران ایثار که منتقل کننده رشادت‌های شهدا هستند، باید ابعاد توصیفی وقایع و رویدادها را در خود ارتقا دهند و در اردوها، گلزار شهدا، مساجد، کانون‌های فرهنگی و حرم‌ها حضور پیدا کنند و روایتگر سبک زندگی شهدا باشند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، نقش حضرت زینب (س) را در جاودانگی نهضت عاشورا تعیین کننده دانست و تاکید کرد: دوران دفاع مقدس فقط یک برهه زمانی نیست یک گنجینه‌ای است که سال‌ها می‌توانند از آن بهره برد.

این ‌مسئول تصریح کرد: راوی که حماسه دفاع مقدس و ایثار و از جان‌گذشتگی شهدا و رزمندگان را روایت می‌کند، می‌تواند بر رفتار، کردار و اخلاق جوانان اثرگذار باشد و باید با تبیین ایستادگی ملت ایران اسلامی در برابر زیاده‌خواهی‌های مستکبرین، نویدبخش آینده‌ روشن نظام اسلامی برای جوانان باشند.

وی تاکید کرد: بعد از گذشت ۳۳ سال از پایان دفاع مقدس هنوز بسیاری از ابعاد این حماسه نهفته است و به آن پرداخته نشده که راویان باید در مناسبت‌های مختلف وقایع، معارف و فرهنگ دفاع مقدس را به صورت مستند برای مردم تبیین کنند.

سلیمانی با بیان اینکه وصیت‌نامه شهدا چراغ راهنمای مردم است، تاکید کرد: نهضت عاشورا از ویژگی‌هایی برخوردار است که هرگز کهنه نمی‌شود، این آرمان‌ها به نوعی در دفاع مقدس نیز ظهور پیدا کرد و شهدای دفاع مقدس از اصحاب سیدالشهدا (ع) الگو گرفتند ولذا راویان دفاع‌ مقدس علاوه بر بیان ناگفته‌های این حماسه ملی باید به بازخوانی وصیت‌نامه شهدا بپردازند.

ماهيت دفاع مقدس الهی‌ بود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: در دوران دفاع مقدس خداوند لحظه به لحظه در کنار رزمندگان بود و به همین دلیل معجزهای بی‌نظیری رخ داد. به دلیل‌ ماهیت الهی دفاع ملت ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس پیروزی‌های چشمگیری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد.

حجت‌الاسلام معصومی تصریح کرد: فعالیت راویان ایثار و شهادت در سال جاری قطعا افزایش خواهد یافت و روایتگری باید به صورت گسترده‌تر متناسب با سن مخاطبان انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار