مرکز مطالعات راهبردی اردن:

عادی‌سازی روابط با اسرائیل، به‌منزله خنجری در گرده ملت فلسطین بود

مرکز مطالعات راهبردی اردن تأکید کرد که توافق عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای عربی موسوم به «توافق آبراهام»، به منزله خنجری در گرده ملت فلسطین بود
کد خبر: ۴۶۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹ - 22June 2021

عادی‌سازی روابط با اسرائیل، به‌منزله خنجری در گرده ملت فلسطین بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مرکز مطالعات راهبردی اردن از زمان تأسیس خود در دهه ۸۰ میلادی، نخستین گزارش راهبردی خود را منتشر کرد.

خبرگزاری «عمون» اردن گزارش داد، این گزارش درباره تحولات و تغییرات ژئوپلتیک جهانی است و در آن عوامل، رویکردها، مسیرها بررسی و بازتاب و تأثیر آن بر منطقه پیش‌بینی شده است.

در این گزارش درباره اصلاح سیاسی در اردن صحبت و تأکید شده است: «اگر هویت مردم فلسطین [ساکن اردن] حفظ نشود، انجام اصلاحات سیاسی واقعی در اردن دشوار است».

بر اساس این گزارش، همچنان تلاش می‌شود که «از اهمیت مسئله فلسطین کاسته شده یا به‌صورت کامل، کنار گذاشته شود... ولی حل این مسئله، سنگ‌بنای واقعی ثبات منطقه است».

بنا بر این گزارش، توافق عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای عربی موسوم به «توافق آبراهام»، به منزله خنجری در گرده ملت فلسطین بود و قطعا امضای این توافق، هیچ کمکی به حل مسئله فلسطین نکرد.

در پایان این گزارش تأکید شده است که باید هویت‌های اردنی و فلسطینی را حفظ کرد، در غیر این صورت، هرگونه تلاش برای اصلاح، توهمی بیش نخواهد بود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار