مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم:

عشق به ولایت و اهل بیت (ع) باید همراه با اطاعت و معرفت باشد

حجت‌الاسلام «اکبری» گفت: عشق به اهل بیت (ع) و ولایت باید در پرتو اطاعت و همراه با علم، آگاهی و معرفت باشد و عشقی که کاذب باشد، فاصله ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۴۶۳۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳ - 22June 2021

عشق به ولایت و اهل بیت (ع) باید همراه اطاعت و معرفت باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام «سید حسن اکبری» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم، طی سخنانی در مراسم جشن میلاد امام رضا (ع) که امروز در گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: براساس فرمایش پیامبر بزرگوار اسلام (ص)، اسلام بدون ولایت و اهل بیت (ع) تهی و بی‌محتواست و عشق به اهل بیت (ع) بنیاد اسلام است.

وی با بیان اینکه این عشق همین‌طور محقق نمی‌شود، افزود: عشق به اهل بیت (ع) باید در پرتو اطاعت و همراه علم، آگاهی و معرفت باشد و طبعاً عشقی که کاذب باشد، فاصله ایجاد می‌کند.

اکبری با اشاره به اینکه لباس اسلام حیا است، خاطرنشان کرد: حیا به این معنا که انسان همواره خودش را در محضر خداوند ببیند و آرایش اسلام نیز وقار است به‌معنای متانتی که انسان در برابر بلا‌ها و ناملایمات و ناخالصی‌هایی که دل او آن‌ها را نمی‌پذیرد و ممکن است او را آزار بدهد، صبوری می‌کند.

وی تصریح کرد: نباید این‌طور باشد که انسان داد و فریاد راه بیندازد و از مسیر انسانی خود خارج شود و سخنی بگوید که رفتار و گفتارش تغییر کند، بلکه انسان‌های خالص حتی در بلایا هم با وقار حرکت می‌کنند و در سختی‌ها و نگرانی‌ها و شرایط بحرانی آرامند و این خصلت‌های برگزیده و نیکو همان روش برگزیده اولیاءالله و ائمه اطهار (سلام‌الله علیهم) است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) با ذکر این نکته که هرجا خداوند از اعتقاد و باور یاد کرده، در کنارش عمل صالح را نیز آورده است، تصریح کرد: برای هرچیزی در این عالم بنیادی است و بنیاد اسلام محبت و عشق به اهل بیت (ع) است و خداوند در قرآن به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) تاکید کرده که اگر شما عاشق پروردگار هستید، این عشق مقرر نمی‌شود مگر در پیروی از پیامبر که نتیجه این است که خداوند هم عاشق شما می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار