مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان در مشارکت مردمی دارای رده برتر است

سرتیپ دوم پاسدار «نبی‌کوهکن» گفت: سیستان و بلوچستان در مشارکت مردمی انتخابات دارای رده برتر بود و با وجود مشکلاتی که مردم داشتند پای کار آمدند.
کد خبر: ۴۶۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸ - 23June 2021

استان ما در مشارکت مردمی دارای رده برتر بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، جلسه هیئت مدیره مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان در محل دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد.

سرتیپ دوم پاسدار «غلام نبی کوهکن» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در این جلسه اظهار داشت: در انتخابات امسال نیز مانند سالهای گذشته باید از میزان مشارکت بالای هم استانی‌های عزیز تشکر کرد.

این مسئول افزود: استان ما در مشارکت مردمی انتخابات دارای رده برتر بود و با وجود مشکلاتی که مردم داشتند پای کارآمدند و از دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در بخش امنیتی و اجرایی تشکر می‌کنیم.

وی گفت: بررسی برنامه‌های اجرایی مرکز فرهنگی، بودجه و اعتبارت و نیازمندی‌های مرکز فرهنگی در دستور کار این جلسه پیش‌بینی شده است.

«منصور بیجار» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان و رئیس هیئت مدیره اظهار داشت: از آنجایی که دشمنان تمام سعی و تلاش خود را به کار بردند تا مردم برای رأی دادن حضور پیدا نکنند اما مردم فهیم با حضور حماسی خود نقشه های آنان را نقش برآب کردند.

وی گفت: وفادارترین مردم در سطح کشور بر اساس بررسی های بعمل آمده مردم استان سیستان و بلوچستان هستند که بصیرت خودشان را درحماسه ۲۸ خرداد نشان داده و بالاترین سطح مشارکت در کشور متعلق به استان سیستان و بلوچستان شد که در بعضی از شهرستان های مرزی ما بیش از ۹۴ درصد مشارکت داشتند و باعث افتخار ما است. تمامی ارکان در کنار هم تلاش کردند تا این اتفاق خوب رقم خورد.

این مسئول افزود: مأموریتی که برای ما تعریف شده حفظ و نگهداری آثار و نمایش دادن آنها و تبیین ارزش‌ها و ایثار و از خودگذشتگی و استقامت رزمندگان استان که وظیفه‌ای بسیار بزرگ بر دوش ما است. باید به اهداف و ماموریت‌هایی که برایمان تعریف شده پایبند باشیم و به آنان عمل کنیم.

در ادامه «سعید ابراهیمی» جانشین معاون بودجه سیستان و بلوچستان ابراز داشت: ازسال ۹۶ کمک به طرح های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان را در دستور کار قرار دادیم.

وی گفت: در بحث یادمان شهدای گمنام که در چند شهرستان استان خاکسپاری شده‌اند، جهت صیانت از مقام بالای شهدای جنگ تحمیلی که در استان وجود دارند اعتباراتی برای ساخت و بهسازی یادمان شهدای گمنام استان در اختیار قرار داده‌ایم.

این مسئول متذکر شد: درخصوص اشاره به کسری بودجه و اعتبارات سالیانه مورد نیاز برای تجهیز اداره و نگه داری مرکز فرهنگی که به طور سالیانه و مستمر تأمین شود برای استان در سال جاری برای اولین بار پروژه‌ای تحت عنوان استانداردسازی و تامین و تجهیز مرکز فرهنگی دفاع مقدس مصوب و به دستگاه اجرایی مربوطه ابلاغ شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها