گالری سوم موزه دفاع مقدس یزد به‌زودی ساخته می‌شود

گالری سوم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یزد به نام «مجاهدت» که شامل نقش استان یزد در هشت سال دفاع مقدس و نقش تیپ الغدیر در عملیات دفاع مقدس است به زودی ساخته می‌شود.
کد خبر: ۴۶۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲ - 23June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سلسله جلسات کمیته محتوایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان یزد با حضور «محمدعلی دانشی‌راد» مدیر امور محتوایی و موزه آرایی مراکز فرهنگی کشور، «محسن عباسی» رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد و «علی‌اکبر شریفی» رئیس دانشکده هنر دانشگاه یزد و «داوود سیدمحسنی» مسئول تحقیقات و پژوهش اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس یزد، «علی‌محمد خواجه حسینی» پیشکسوت دفاع مقدس و «نفیسی» مسئول طرح‌های موزه یزد برگزار شد.
 
در این جلسه طرح‌های گالری دوم موزه دفاع مقدس یزد مورد بررسی قرار گرفت. این گالری با عنوان اثر فضاساز راهبران با الهام از مفهوم هدایت بشر به کمال مطلق توسط بندگان خاص خدا، فضایی روحانی و تامل برانگیز را در مقابل مخاطب به وجود می‌آورد که در آن پلاک‌های معلق در فضا (نمادی از شهدا و بندگان خاص خدا) مسیرهایی را به وجود آورده که مخاطب را به سمت منبع نور اصلی هدایت می‌کند.
 
در این جلسه مقرر شد در دیوارهای گالری تکه‌هایی از وصیت‌نامه شهدا و همچنین تصاویری از علمای یزد نصب می‌شود.
 
همچنین در ادامه بحث ابتدایی در رابطه با گالری سوم به نام «مجاهدت»، که قرار است در آن به نقش استان یزد در هشت سال دفاع مقدس و نقش تیپ الغدیر در عملیات دفاع مقدس پرداخته شود مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد مسئول طرح زمینه اصلی گالری را طراحی و در جلسه آتی کمیته مطرح تا تصویب و سپس طرح‌های هرکدام از سوژه‌ها طراحی و اجرا شود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار