تولیت آستان قدس رضوی:

رسالت خادمان حضرت رضا (ع) توجه به زائران رضوی است

حجت‌الاسلام «مروی» گفت: این وظیفه شرعی خادمان حضرت رضا (ع) است که پیشنهادات، انتقادات، نقطه نظرات و گلایه‌های زائران را برای رفع آنها به مدیران و مسئولان منتقل کنند و اگر خادمی از پیشنهاد یا انتقاد زائری به سادگی گذشت و به ما منتقل نکرد وظیفه خدامی خود را به خوبی انجام نداده است.
کد خبر: ۴۶۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳ - 23June 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «احمد مروی» در مراسم اهدای احکام خدام حرم مطهر رضوی که امروز (چهارشنبه) در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ایام ولادت امام علی بن موسی الرضا (ع) و ایام دهه کرامت، با بیان اینکه جایگاه ائمه اطهار (ع) آنقدر رفیع است که برای بشریت قابل درک نیست، اظهار داشت: شناخت حقیقت جایگاه ائمه اطهار (ع) و مقام رفیع این حضرات برای هیچ اندیشمند و متفکری امکان‌پذیر نبوده و حتی قابل تصور نیز نیست.

وی ائمه اطهار (ع) را انسان‌های کامل و جلوه صفات الهی در زمین دانست و خاطر نشان کرد: ائمه اطهار (ع) مظهر کرامت، رأفت و مصداق عینی صفات پروردگار هستند و اگر کسی از این حضرات درخواستی داشته باشد ناامید باز نخواهد گشت.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه خداوند متعال ائمه اطهار (ع) را برای سعادت بشر فرستاده است، افزود: نعمت ولایت، بزرگترین نعمت است که باید به واسطه آن همواره شکرگزار پروردگار متعال باشیم.

وی در ادامه تکریم زائران حضرت رضا (ع) را لازمه خادمی آن حضرت دانست و تصریح کرد: خادمان باید انتقادات، نقدها و گلایه‌های زائران را با سعه صدر، حوصله و خوش‌رویی پاسخ دهند و جز برخورد همراه با مهربانی و روی خوش با زائران شایسته خادم حضرت رضا (ع) نیست.

مروی ادامه داد: عناوین مختلف علمی، اجتماعی، سیاسی و نظامی برای افراد، اگرچه در جای خود محترم است؛ اما در این آستان مقدس تمام آنها رنگ می‌بازند و اینجا همه یک عنوان داریم و آن خادمی حضرت رضا (ع) است؛ سایر عناوین مربوط به خارج از حرم مطهر است و در این بارگاه نورانی ما موظفیم خدمتگزار زائران حضرت رضا (ع) باشیم.

وی با تأکید بر اینکه زیارت از حیث رفاهی و معرفتی باید ارتقا یابد، گفت: خود را موظف به تأمین همه وسایل رفاه زائر و تسهیل زیارت می‌دانیم، اما در کنار توجه به مسائل رفاهی زائران، تحقق زیارت متعالی برای زائران که همان زیارت با معرفت بوده، نیز از اولویت‌های آستان قدس رضوی است.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش خادمان و مسئولان حرم مطهر برای خدمت‌رسانی شایسته به زائران، ابراز داشت: خادمان به دلیل ارتباط مستقیم با زائران بهترین شناخت را از مشکلات احتمالی در خدمت‌رسانی‌ها دارند، از این رو باید نقدها و پیشنهادهای خود را برای بهبود هرچه بیشتر شرایط خدمت‌رسانی، به مسئولان حرم مطهر منتقل کنند.

وی با تأکید بر اینکه تمام خدام باید نسبت به مشکلات احساس مسئولیت کنند و خود را در رفع آنها سهیم بدانند، بیان داشت: این وظیفه شرعی خادمان حضرت رضا (ع) است که پیشنهادات، انتقادات، نقطه نظرات و گلایه‌های زائران را برای رفع آنها به مدیران و مسئولان منتقل کنند و اگر خادمی از پیشنهاد یا انتقاد زائری به سادگی گذشت و به ما منتقل نکرد وظیفه خدامی خود را به خوبی انجام نداده است.

مروی گفت: بنده به عنوان تولیت، انتقال مشکلات و نقطه نظرات زائران به مسئولان را به عنوان یک وظیفه برعهده تمامی خادمان و خادمیاران حرم مطهر می‌گذارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار