رسانه‌های سایبری بهترین دیپلمات‌های حوزه مقاومت بین‌الملل هستند

در روزهای اخیر باز هم به بهانه‌های واهی وزارت دادگستری آمریکا دامنه‌های بین‌المللی شبکه‌های حوزه مقاومت را از دسترس خارج کرد. جالب اینجاست کشوری دست به چنین اقدامی می‌زند که ادعای آزادی بیانش گوش افلاک را کر کرده است.
کد خبر: ۴۶۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۶ - 25June 2021

رسانه‌های سایبری بهترین دیپلمات‌های حوزه مقاومت بین‌الملل هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه ها به ویژه رسانه های سایبری در فضای مجازی به علت اینکه قابلیت دسترسی بالایی دارند، امروزه جزء لاینفک زندگی ابناء بشر شده اند. بسیاری از اخبار، مطالب و محتوای تولید شده در این گونه رسانه مخاطب میلیونی و بعضا میلیاردی در سطح ملی و بین المللی دارند. یقینا فضای سایبری یکی از عرصه هایی است که باید به آن عنایت دو چندان داشت.

امروزه یکی از عرصه های دیپلماتیک و به عبارتی دیگر جبهه های مبارزه با دشمنان و مستکبرین در عرصه های داخلی و خارجی، یقینا فضای مجازی است. پلتفرمهای اجتماعی و وبسایتها و دیگر قابلیتهای عرصه های اینترنتی به سادگی میتوانند اخبار و اطلاعات و محتوای مربوط به جهان اسلام را منتشر سازند و در دسترس عموم قرار دهند.

این گونه نیز بوده است. اکثر رسانه های وابسته به جبهه ی مقاومت از جمله رسانه ی ملی کشورمان با انتشار مطالب مربوط به مبارزه با مستکبرین عالم بالاخص رژیم صهیونیستی، توانسته اند در این زمینه در سطوح جهانی فرهنگساز باشند. این فرهنگسازی تا جایی پیشرفت که شبکه هایی مانند پرس تی وی و العالم و شبکه ی سحر اردو زبان از دسترس مخاطبین آمریکای شمالی خارج شد.

شرکتهای ماهواره ای بدهکاری این شبکه ها را دستآویزی ساختند تا صدا و تصویر این رسانه ها به مردم آمریکای شمالی خاصه مردم ایالات متحده ی آمریکا نرسد. اما در زمان انتخابات 2020 آمریکا صدای مردم معترض ایالات متحده ی آمریکا به گوش جهانیان رسید و اربابان رسانه از خواب زمستانی بیدار شدند و فهمیدند که حتی ساکنان کشوری مانند آمریکا نیز با فریاد آزادیخواهان جهان همنوا هستند.

در روزهای اخیر باز هم به بهانه های واهی وزارت دادگستری آمریکا دامنه های بین المللی شبکه های پرس تی وی ، العالم، الکوثر و المسیره وابسته به حوزه مقاومت انصارالله یمن را از دسترس خارج کرد. جالب اینجاست کشوری دست به چنین اقدامی میزند که ادعای آزادی بیانش گوش افلاک را کر کرده است.

شبکه های وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی در اقدامی فوری دامنه های ایرانی خود را با پسوند دات آی آر فعال ساختند تا همچنان بتوانند اخبار حوزه ی مقاومت را بازتاب دهند. این اقدام رسانه ی ملی شایان تحسین است اما رسانه هایی که صرفا جهت سرگرمی راه اندازی نشده اند و رسالت بازتاب اخبار حوزه ی مقاومت را بر عهده دارند و به نوعی دیپلماتهای رسانه ای جبهه ی مقاومت هستند باید در برابر هرگونه تعدی رسانه ای قوی، مستحکم و واکسینه شده باشند. دامنه های دات آی آر که دامنه های ملی و ایرانی هستند باید به صورت همزمان در اختیار مخاطبین بین المللی قرار گیرند.

پرداخت بدهی های معوقه ی رسانه ها به پلتفرمهای ماهواره ای دیگر اقدامی است که میتواند جلوی بهانه گیری های دشمنان رسانه های مقاومت را بگیرد. یقینا راه اندازی و افتتاح شبکه های رادیویی و تلویزیونی و پلتفرمهای اینترنتی در راستای پشتیبانی از سنگرهای مقاومت در جهان اسلام مستلزم سیاست گذاریها کوتاه، میان و بلند مدت است و نیازمند رایزنی دائمی با اصحاب اندیشه در زمینه ی هنر، رسانه و ژورنالیسم است. تخصیص بودجه ی مناسب یکی دیگر از ارکانن اصلی در این رابطه است.

امید است صدا و سیما به عنوان بزرگترین دیپلمات ایرانی در حوزه ی رسانه با اقدامات حساب شده و به موقع خود، نقشه های شوم دشمنان و مستکبرین عالم را خنثی سازد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار