معاون نماینده ایران در سازمان ملل خواستار شد؛

ضرورت رفع تحریم‌های یک‌جانبه علیه ملت سوریه

«ارشادی» بر رفع کامل تحریم‌های یک‌جانبه علیه سوریه تأکید کرد و گفت: رفع کامل تحریم‌های یک‌جانبه می‌بایست یکی از عناصر اصلی هرگونه بحث در مورد توجه به جنبه‌های بشردوستانه بحران سوریه باشد.
کد خبر: ۴۶۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸ - 24June 2021

معاون نماینده ایران در سازمان ملل خواستار رفع تحریم‌های یک‌جانبه علیه سوریه شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «زهرا ارشادی» سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در سخنرانی خود در نشست چهارشنبه شورای امنیت این سازمان که برای بررسی تحولات بشردوستانه سوریه برگزار شد، اظهار داشت: ما به‌عنوان کشوری که دهه‌ها تحت تحریم‌های ظالمانه قرار داشته‌ایم، استفاده از تحریم‌های غذایی و دارویی را محکوم می‌کنیم؛ چراکه این موارد غیرمسئولانه، غیر اخلاقی و غیر قانونی است.

وی ادامه داد: در سوریه نیز این تحریم‌ها فقط موجب طولانی‌شدن درد و رنج مردم این کشور شده، بازگشت آوارگان را به تاخیر انداخته است و مانع تلاش‌ها برای بازسازی سوریه می‌شود؛ بنابراین رفع کامل تحریم‌های یک‌جانبه می‌بایست یکی از عناصر اصلی هرگونه بحث در مورد توجه به جنبه‌های بشردوستانه بحران سوریه باشد.

وی گفت: امدادرسانی به مردم سوریه باید به‌گونه‌ای انجام شود که باعث کاهش آلام مردم سوریه شده و شرایط را برای بازگشت فوری پناهندگان و آوارگان فراهم کرده و در ثبات بلندمدت این کشور نقش داشته باشد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار