همزمان با هفته قوه قضاییه؛

مزار شهدای «هفتم تیر» در قم گلباران شد

آیین گرامیداشت سالگرد شهدای هفتم تیر و گلباران مزار شهدای این فاجعه تروریستی امروز همزمان با هفته قوه قضاییه در گلزار شهدای شیخان قم گلباران شد.
کد خبر: ۴۶۳۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶ - 24June 2021

مزار شهدای «هفتم تیر» در قم گلباران شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در فاجعه تروریستی انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، امروز (پنج‌شنبه) در سالن اجتماعات آستان مقدس «ابن بابویه» قم برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام «علی مظفری» رییس کل دادگستری استان قم در سخنانی با اشاره به ارتباط جمهوریت و اسلامیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی، اظهار داشت: این مفاهیم هیچ‌گاه از هم جدا نبوده‌اند و دشمن همواره در صدد است تا با ایجاد دسیسه‌هایی، جمهوریت را از اسلام جدا کند.

وی افزود: حمله به حوزه‌های علمیه و ترور فیزیکی و شخصیتی افرادی نظیر شهید آیت‌الله بهشتی و کمرنگ کردن موضوعات اساسی همچون حفظ حجاب، از جمله مواردی است که دشمن همواره به دنبال اجرای آن در جامعه است.

در این مراسم حجت‌الاسلام «مهدی خویی» از مسئولان اوقاف و امور خیریه قم، توضیحاتی پیرامون آرامستان و گلزار شهدای شیخان به‌عنوان سومین آرامستان جهان تشیع از لحاظ قدمت و نیز مشاهیر شهدا و علمای مدفون در آن ارائه کرد.

در مراسم فوق، با حضور مسئولان دادگستری قم، رییس ستاد کنگره شهدای قم، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، «حسن مالکی‌نژاد» عضو شورای اسلامی شهر قم و مسئولان و نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران و برخی از دیگر دستگاه‌های استان، از خانواده شهید حجت‌الاسلام «عمادالدین کریمی بیژنی» یکی از شهدای والامقام فاجعه هفتم تیر تقدیر و سپس مزار شهدای این فاجعه در گلزار شهدای شیخان قم عطرافشانی و گلباران شد.

اجرای سه سرود توسط گروه مدیحه‌سرایی «معراج» همراه با پخش صوت وصیت‌نامه شهید «محسن حججی» و مدیحه‌سرایی ایام میلاد امام رضا (ع)، از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها