مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس تأکید کرد؛

تکمیل موزه دفاع مقدس استان فارس، نیازمند اهتمام شورای شهر شیراز

سرهنگ «کوشکی جهرمی» گفت: انتظار می‌رود اعضای منتخب شورای شهر شیراز در دوره ششم، در جهت به سرانجام رسیدن مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس اهتمام ورزند.
کد خبر: ۴۶۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶ - 24June 2021

اهتمام شورای شهر جدید شیراز برای تکمیل موزه دفاع مقدس استان فارسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، اعضای منتخب شورای اسلامی دوره ششم شهر شیراز، صبح امروز (پنج‌شنبه) با حضور در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس، از این مرکز فرهنگی بازدید و ضمن تجدید میثاق با شهدای گمنام آرامیده در مکان، با سرهنگ «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان دیدار کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در این دیدار، ضمن تبریک به اعضای منتخب شورای شهر شیراز، با بیان اینکه مردم شریف شیراز افرادی را انتخاب کردند که ولایت‌مدار و همگی انقلابی هستند، اظهار داشت: انتظار مردم در این برهه از تاریخ انقلاب اسلامی از سه قوه و شورای شهر‌های این است که بتوانند با توجه به یکپارچگی در عقیده و تفکرات، مشکلات حوزه‌های مختلف مردم را به سرانجام برسانند و آن‌ها را از گرفتاری‌های مختلف به وجود آمده نجات دهند.

وی افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس یکی از نخستین موزه‌های دفاع مقدس کشور است که سال ۱۳۷۸ کلنگ آن بر زمین زده شد که مساحت آن بالغ بر ۱۶ هزار متر مربع است و قرار بوده الحاقاتی نیز به این مجموعه با همکاری دستگاه‌های مربوطه صورت گیرد؛ متاسفانه تاکنون به سرانجام نرسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس به بیان گلایه‌های از بعضی از مسئولین شهری در خصوص الحاقات و پشتیبانی که باید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس صورت می‌گرفته، ولی انجام نشده است، پرداخت و گفت: با توجه به ارائه برنامه‌های مدون و جامع به شورای اسلامی شهر شیراز و ارائه آن از سوی شورای محترم شهر شیراز در سال ۱۳۹۹ به شهرداری، متاسفانه تاکنون در جهت برنامه‌های سال ۱۴۰۰ در حوزه دفاع مقدس هیچ‌گونه اقدامی از سوی شهرداری صورت نگرفته است.

وی اشاره‌ای به تخصیص زمین مناسب با مساحت بالا در شهر مشهد به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی پرداخت و اظهار داشت: شورای شهر و شهرداری مشهد در سال گذشته مبلغی را جهت ساخت و تجهیز مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی اختصاص داد که انتظار می‌رفت شورای شهر و شهرداری شیراز نیز در راستای به سرانجام رسیدن مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس همکاری شایسته‌ای را انجام می‌دادند.

کوشکی تصریح کرد: انتظار می‌رود اعضای منتخب شورای شهر شیراز در دوره ششم، در جهت به سرانجام رسیدن مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس اهتمام ورزند و کمک کنند تا بعد از سالیان سال، استان فارس و شهر شیراز صاحب مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در شأن و منزلت شهدا و رزمندگان استان شود.

در ادامه این نشست، سردار «جابر مهدیار»، سردار «محمدباقر رنجبر» و سردار «محمدعلی شیخی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس، به بیان نقطه نظرات خود پیرامون ضروریت‌ها و نیاز‌های شهر شیراز و توجه لازم نسبت به حوزه دفاع مقدس توسط اعضای منتخب شورای شهر شیراز پرداختند.

همچنین در این جلسه، «مسعود زارع»، «محمدفرخ زاده»، «علیرضا اسکندری» و «مهدی طاهری» از اعضای منتخب شورای شهر شیراز، به بیان نقطه نظرات خود در حوزه دفاع مقدس پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار