رئیس سازمان اورژانس کشور:

کاهش ۶۰ درصدی مرگ و میر بیماران کرونا با طرح شهید سلیمانی/ ۹۰ درصد بیماران زمینه‌ای واکسینه شدند

کولیوند گفت: طرح شهید سلیمانی باعث شد تا با کاهش ۶۰ درصدی میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا مواجه شویم.
کد خبر: ۴۶۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ - 24June 2021

کاهش ۶۰ درصدی مرگ و میر بیماران کرونا با طرح شهید سلیمانی/ ۹۰ درصد بیماران زمینه‌ای واکسینه شدندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در در نشست شورای سیاست گذاری راهیان نور کشور، با بیان اینکه کشور ایران در بحران کرونا توانست با همت دانشمندان و نیرو‌های مردمی خصوصا نیرو‌های بسیجی بر بیماری کرونا فائق آید، اظهار داشت: ساخت واکسن‌های تولید داخل از دیگر دستاورد‌های محققان ما در زمینه مهار کرونا است به طوری که امیدواریم از یک ماه آینده شاهد واکسیناسیون گسترده هموطنان باشیم.

وی با بیان اینکه تا کنون ۵.۵ میلیون نفر در کشور دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، عنوان کرد: ۹۰ درصد افراد پرخطر و بیماران زمینه‌ای نیز واکسینه شده اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: توانمندی کشور ما در زمینه تولید واکسن بی‌نظیر است و رهبر معظم انقلاب نیز حمایت زیادی از این کار بزرگ داشته اند که باید از حمایت‌های ایشان نیز قدردانی کرد.

کولیوند با بیان این‌که در کشور انگلیس و مالزی در بازه‌ای شاهد اوج گیری بیماری کرونا بودیم، گفت: خوشبختانه واکسن کرونای برکت که با تلاش محققان ایرانی در کشور تولید شده است اثربخشی زیادی در از بین بردن این ویروس داشته است.

وی با بیان این‌که در سال ۹۸ با مصیبت تامین ماسک مواجه بودیم و هیچ کشوری حاضر نبود برای ما ماسک ارسال کند، گفت: اما دیدیم که همت مردم و جوانان این مرز و بوم باعث شد در مدت ۴۵ روز به تولیدکننده بزرگ ماسک در منطقه تبدل شویم.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به کرونا نیاز شدیدی به دستگاه اکسیژن‌ساز دارند گفت: خوشبختانه محققان ایرانی توانستند دستگاه ونتیلاتور که فناوری پیچیده‌ای دارد را در کشور تولید کنند و شاهد فوت هیچ بیماری به دلیل کمبود اکسیژن نبودیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور در ادامه به موضوع اجرای موفقیت آمیز طرح شهید سلیمانی با کمک نیرو‌های داوطلب بسیجی اشاره کرد و گفت: طرح شهید سلیمانی در کاهش مرگ و میر بیماران کرونا نقش ۶۰ درصدی داشت همچنین باعث شد تا میزان ابتلا به بیماری ۷۵ درصد کاهش یابد.

وی در پایان ضمن تقدیر از نقش نیرو‌های مسلح و بسیج در مهار کرونا اظهار داشت: امیدواریم با تلاش‌های شبانه روزی محققان شاهد کاهش بیش از پیش شیوع کرونا در کشور باشیم.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار