مقامات آمریکایی اعلام کردند؛

افشای نام برخی عوامل ترور شهید سلیمانی/ محکومیت حبس برای افشاکننده

مقامات واشنگتن اعلام کردند که یک مترجم زن آمریکایی نام برخی عوامل ترور شهید سلیمانی را برای یک فرد مرتبط با حزب‌الله لبنان فاش کرده است.
کد خبر: ۴۶۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶ - 24June 2021

افشای نام برخی عوامل ترور شهید سلیمانی/محکومیت حبس برای افشاکنندهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دادگاهی در ایالات متحده آمریکا یک مترجم زن آمریکایی به نام «مریم طه تامپسون» را به ۲۳ سال حبس محکوم کرد. گفته شده است که این زن پیشتر با پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) کار می‌کرد.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی اعلام کردند که این مترجم نام برخی از عوامل ترور شهید سلیمانی را در اختیار یک فرد مرتبط با حزب الله قرار داده است. گفته می‌شود که او نام شماری از خبرچینان آمریکا در عراق را پس از ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برای فرد مذکور فاش کرده است.

در همین ارتباط، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مریم طه تامپسون نزد دادستانی کل به اتهامات خود اعتراف کرده است. او اتهامات وارده به خود را قبول کرده است. او اعتراف کرده که اطلاعات نظامی محرمانه‌ای را در اختیار یک فرد مرتبط با حزب الله قرار داده است.

در همین حال، «جان دیمرز» مسئول امور امنیت ملی در وزارت خارجه آمریکا نیز تأکید کرده است: تامپسون اقدامات خطرناکی انجام داده است و به همین دلیل به ۲۳ سال حبس محکوم شد. او اطلاعاتی را در اختیار دیگران قرار داده بود.

منابع رسانه‌ای اعلام کردند که پس از ترور سردار سلیمانی، مرد لبنانی مرتبط با حزب الله با تامپسون ارتباط برقرار می‌کند و از او می‌خواهد که اسامی خبرچینانی را که به آمریکا در پرونده ترور شهید سلیمانی کمک کردند، فاش کند. این زن هم نام حداقل ۸ نفر را به او می‌دهد.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار