مسکو:حمایت ایران برای تحقق صلح در افغانستان حیاتی است

وزیر دفاع روسیه طی سخنانی تصریح کرد که تحقق صلح و ثبات در افغانستان بدون حمایت جمهوری اسلامی و پاکستان امکانپذیر نیست.
کد خبر: ۴۶۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸ - 24June 2021

مسکو:حمایت ایران برای تحقق صلح در افغانستان حیاتی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز گذشته (چهارشنه) تأکید کرد که تحقق صلح و ثبات در افغانستان بدون پشتیبانی ایران و پاکستان امکانپذیر نیست.

وزیر دفاع روسیه روز گذشته طی سخنرانی در نهمین کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو تأکید کرد که رویارویی و رسیدگی به اوضاع افغانستان نیازمند توجه همسایگان این کشور و سازمان‌های بین‌المللی است.

این مقام دفاعی روسیه تأکید کرد که در دو دهه گذشته، نیرو‌های آمریکا و ناتو نتوانستند به نتایج قابل توجهی در افغانستان دست پیدا کنند.

«حامد کرزی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان نیز که در این نشست مجازی سخنرانی می‌کرد از روسیه، چین، پاکستان و دیگر کشور‌های منطقه درخواست کرد که حمایت از فرایند صلح افغانستان را افزایش دهند.

وی تصریح کرد که مردم افغانستان، آینده پایدار این کشور را رقم خواهند زد، اما بدون کمک قدرت‌های جهانی از جمله روسیه، تحقق این امر امکانپذیر نیست.

کرزی سپس با اشاره به نقش ایران در کمک به برقراری صلح در افغانستان گفت که معتقد است مشارکت روسیه، چین و پاکستان در تحقق هدف صلح نقش مهمی ایفا می‌کند و «امیدواریم که ایران نیز به این فرایند بپیوندد».

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها