رییس کل دادگستری استان قم:

مردم پای‌بند آرمان‌های شهدا و جمهوریت نظام اسلامی هستند

حجت‌الاسلام «مظفری» گفت: امروز بعد از چهل سال از شهادت شهید بهشتی و یارانش می‌بینیم که راه و نام آنان همچنان زنده است و مردم در انتخابات هم نشان دادند با تاسی به راه شهدا همچنان پای‌بند جمهوریت نظام اسلامی هستند.
کد خبر: ۴۶۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳ - 24June 2021

مردم پای بند شهدا و جمهوریت نظام اسلامی هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام «علی مظفری» رییس کل دادگستری استان قم امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر که به مناسبت هفته قوه قضاییه در سالن اجتماعات آستان مقدس «ابن بابویه» برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری چنین مراسمی در جوار مضجع شریف این محدث بزرگوار یادآور این نکته است که خمیرمایه اصلی انقلاب ما همین دین و فقاهت و دیانت است.

وی با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد و اینکه این روز‌ها کلمه جمهوریت را به شکل‌های مختلف زیاد شنیده ایم، عنوان کرد: عده‌ای گفتند هدف از تشکیل حکومت اسلامی، جهموریت است و علت اصلی دشمنی منافقان با شهید بهشتی نیز همین بود که ایشان به اجرای حدود الهی، لایحه قصاص و ماهیت اصلی نظام به عنوان دین تاکید و اعتقاد داشتند.

مظفری ادامه داد: اوایل انقلاب اسلامی بحث‌هایی مثل جمهوری دموکراتیک مطرح بود و به همین سبب حضرت امام تاکید داشتند که فقط جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.

وی با اشاره به تشکیل حکومت اسلامی در عصر پیامبر گرامی اسلام (ص) افزود: امام زمان (عج) با حضور و ظهور خویش حکومت اسلامی تشکیل می‌دهند و اجداد طاهرین ایشان نیز در راه تشکیل حکومت به شهادت رسیدند و در عصر غیبت، فق‌ها و مردم مکلفند به نیابت از حضرت، ولی عصر (عج) حکومت اسلامی تشکیل دهند.

رییس کل دادگستری استان قم تاکید کرد: شکل و قالب حکومت می‌شود جمهوری، ولی اصل آن همان حکومت اسامی است، اما برخی با نیت شومی که دارند، اصل را بر جمهوریت و خواست عموم مردم گذاشته اند و اسلام را فرع آن می‌دانند.

وی افزود: تقدیم هزاران شهید والامقام و تحمل این همه صبر و استقامت و ایثار در طول دهه‌های گذشته، برای اجرای احکام اسلامی و برقراری و استقرار نظام مقدس اسلامی بود.

مظفری با ذکر این نکته که شهید بهشتی اول ترور شخصیت شد، چون عمیقا ارتباط با خدا و اهل بیت (ع) داشت، عنوان کرد: این شهید عزیز به راه حضرت امام (ره) معتقد بود و قربانی اجرای حدود الهی شد؛ مسیر شهید بهشتی مسیر واقعی دین بود و امروز بعد از چهل سال از شهادت شان می‌بینیم راه و نام شان زنده است و مردم در انتخابات هم نشان دادند با تاسی به راه شهدا همچنان پای بند جمهوریت نظام اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه اصل تشکیل نظام اسلامی، یک حکم الهی و واجب شرعی است، افزود: انقلاب و حکومت اسلامی برای اجرای احکام و حدود الهی است و برای به فعلیت رسیدن آن، به جمهوریت نیز نیاز دارد.

رییس کل دادگستری استان قم گفت: منافقین بعد از اینکه با ترور شخصیت نتوانستند شهید بهشتی را از چشم مردم بیندازند، با خیال باطل خود سعی کردند با ترور فیزیکی ایشان، پرونده انقلاب را ببندند، اما حضرت امام (ره)، چون در مسیر الهی گام بر می‌داشت و پشتوانه نظام را خدا می‌دانست، بدون کوچکترین ضعفی به مسیر خود ادامه داد و امروز می‌بینیم که پرچم حکومت اسلامی علوی سرافرازانه در جهان در اهتزاز است.

وی افزود: منافقین از راه ترور فیزیکی نیز به خواسته‌های شومشان نرسیدند و به بلاد کفر فرار کردند و در قالب نفوذ از راه مسئولیت‌های اجرایی و نمایندگی مجلس و ... سعی کردند نظام را در نزد مردم ناکارآمد جلوه دهند.

مظفری با اشاره به اهمیت عزتمندی زندگی و رونق سفره معیشتی و وضعیت اقتصادی عامه مردم ابراز کرد: دشمنان در صدد هستند از یک سو با موضوعات اقتصادی مردم را در تنگنا قرار دهند و از این راه به نظام ضربه بزنند و از سوی دیگر با تربیت آخوند‌های جعلی و کارآیی بد آنان و نیز کمرنگ کردن مسئله حجاب و عفاف، عمکرد‌های منفی را پای دین بنویسند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال آن هستند با تظاهر به بی حجابی، فرهنگ ما را تضعیف و تحریف کنند و ما در همه این موارد باید بتوانیم از ارزش‌های دینی در برابر این تهاجمات شوم دشمنان دفاع کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها