معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه:

سامانه «مشارکت‌های مردمی» باعث جلوگیری از موازی کاری و فعالیت‌های جزیره‌ای می‌شود

غلامی گفت: یکی از مهمترین کارکردهای سامانه «مشارکت‌های مردمی» جلوگیری از موازی کاری، فعالیت‌های جزیره‌ای و هم‌افزایی فعالیت‌ها است.
کد خبر: ۴۶۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱ - 26June 2021

سامانه «مشارکت‌های مردمی» باعث جلوگیری از موازی کاری و فعالیت‌های جزیره‌ای می‌شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، علی غلامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ظهر امروز در مراسم رونمایی از سامانه «مشارکت‌های مردمی» در محل این معاونت برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت و جایگاه مردم در کارها امری بدیهی است و نیازی به تحلیل ندارد.

وی ادامه داد: مهمترین مزیت رقابتی جمهوری اسلامی ایران با نظام‌های سیاسی، مردم آن هستند چون آنها پای کار بوده و این موضوع باعث شده تا نظیر آنها در جهان نباشد.

غلامی با اشاره به این مطلب که نهادهای مردمی دارای مزیت‌های رقابتی هستند که در ساختارهای دولتی وجود ندارد، گفت: فراگیری، نفوذ، تنوع، اخلاص، قدرت و شناسایی از مهمترین ویژگی‌های رقابتی نهادهای مردمی در انجام هر فعالیتی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ادامه داد: در حکم ریاست قوه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده بود که مردمی بودن در همه عرصه‌های قوه ساری و جاری شود؛ این بدان معنی است که در درجه اول رئیس قوه باشد اما دیدارهای مردمی حداقل نگاه به این شاخص است.

وی تصریح کرد: هر جایی که امکان آن وجود دارد باید بتوانیم امور را به مردم واگذار کنیم زیرا آنها بهتر از پس کار برمی‌آیند. مردم کار را از دل و جان انجام می‌دهند در حالی که در فعالیت ما محاسبه‌گری وجود دارد.

غلامی با اشاره به اینکه در مباحث پساجرمی ما بازوی نهادهای مردمی هستیم، گفت: ساختار از لحاظ قانونی قدرتی به ما داده که در صورت نیاز و اعلام نهادهای مردمی می‌توانیم آن را فعال کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در پایان عنوان کرد: بکارگیری سامانه مشارکت‌های مردمی به‌جای ایجاد ساختارهای فیزیکی باعث می‌شود تا امکان بروزرسانی مداوم آن وجود داشته باشد. همچنین یکی از مهمترین کارکردهای سامانه جلوگیری از موازی کاری، فعالیت‌های جزیره‌ای و هم‌افزایی فعالیت‌ها است.

انتهای پیام/ 351

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار