معاون بهداشت اداره‌کل بنیاد شهید خراسان رضوی خبر داد؛

بیمارستان جانبازان اعصاب و روان در مشهد به بهره‌برداری می‌رسد

«غلامپور» گفت: جلسات متعددی با مسئولان برگزار و مشکلات پیش روی جانبازان اعصاب و روان مطرح شد که خوشبختانه با دستور وزیر بهداشت، پروانه بهره‌برداری بیمارستان ۶۴ تخت خوابی طی بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از مرکز خدمات درمانی امام خمینی (ره) صادر شد.
کد خبر: ۴۶۳۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹ - 26June 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، «جواد غلامپور» معاون بهداشت و درمان اداره‌کل بنیاد شهید استان با تأکید بر ضرورت مراقبت و توجه بیش از پیش به جانبازان اعصاب و روان دفاع مقدس اظهار داشت: در استان خراسان رضوی بیش از ۴۰ هزار جانباز حضور دارند و از این تعداد ۱۱ هزار نفر در زمره جانبازان اعصاب و روان قرار دارند.

وی افزود: از بین جانبازان اعصاب و روان بیش از ۳ هزار و پانصد نفر تحت نظر پزشکان و یک هزار نفر از بیماری شدید اعصاب و روان رنج می‌برند که به صورت تخصصی از خدمات مرکز بازتوانی امام خمینی (ره) بهره‌مند می‌شوند. با توجه به اینکه این مرکز تنها مجموعه بازتوانی جانبازان اعصاب و روان در شرق کشور است، نیازمند تجهیز و ساماندهی است.

معاون بهداشت و درمان اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی خاطرنشان کرد: جانبازان اعصاب و روان باید به صورت تخصصی به‌همراه خانواده‌هایشان تحت نظر پزشکان متخصص و فوق تخصص قرار گیرند که این امر مهم نیازمند بیمارستان تخصصی است تا شأن و کرامت این شهدای زنده حفظ شود و مرکزی برای خدمت‌رسانی به استان‌های همجوار نیز باشد.

وی ادامه داد: جلسات متعددی با مسئولان ذی‌ربط برگزار و مشکلات پیش روی ایثارگران را مطرح کردیم که خوشبختانه با دستور وزیر بهداشت، پروانه بهره‌برداری بیمارستان ۶۴ تخت خوابی طی بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از این مرکز خدمات درمانی صادر شد.

غلامپور تصریح کرد: پیش‌تر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرده بودند این مرکز برای ارتقا نیازمند برخی مجوزهاست و همچنین مرکز یاد شده از مساحت لازم برخوردار نیست و یا به خطوط راه آهن نزدیک است. از سوی دیگر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در تماس با وزیر بهداشت شرایط این مرکز را در مقایسه با برخی مراکز درمانی در دیگر نقاط کشور، مناسب‌تر برای ارتقا به بیمارستان عنوان کردند که در نهایت با ارتقای این مرکز درمانی موافقت شد.

وی در انتها تأکید کرد: جانبازان جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و بیش از سه دهه از دفاع مقدس می‌گذرد و همه ما در قبال این عزیزان مسئول هستیم و این امر نیازمند حمایت ویژه مسئولان به ویژه استاندار خراسان رضوی، فرماندار، شهردار و همکاران علوم پزشکی مشهد خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها