امام جمعه «مهریز»:

شهید «بهشتی» مظهر نظم، روحیه و اراده بود

حجت‌الاسلام «محی‌الدینی» گفت: شهید «بهشتی» مظهر نظم، روحیه، اراده، ابتکار و نوآوری بود.
کد خبر: ۴۶۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷ - 27June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، به مناسبت هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید «بهشتی» و ۷۲ تن از شهدای حادثه ۷ تیر حجت الاسلام «محی الدینی» امام جمعه شهرستان مهریز امروز (یکشنبه) ششم تیر با «مرتضی حدادزاده» رئیس دادگستری شهرستان «مهریز»، «مهدی حسن‌پور» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و جمعی از کارکنان اعضای شورای حل اختلاف دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیت شهید «بهشتی» اظهار داشت: شهید بهشتی دارای چهار ویژگی شخصیتی بارز «نظم، امیدواری، ابتکاری و نوآوری و اخلاق خوب» بود. شهید بهشتی مظهر نظم و انضباط، مظهر تقویت روحیه و اراده، مظهر ابتکار و نوآوری، اخلاق نیکو و سعه صدر بود.
 
وی با بیان اینکه مهمترین انتظار مردم از قوه قضائیه برقراری امنیت و عدالت در جامعه است افزود: صیانت از کرامت انسانی، تلاش در در برقراری عدالت، تحقق حقوق شهروندی و دفاع از حقوق مظلومان از مهمترین وظایف قوه قضاییه است.
 
امام جمعه شهرستان مهریز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه داد: حقیقتاً دستگاه قضایی باید ملجأ و مأمن مردم به حساب آید. اگر به کسی ظلم شد، بداند که با مراجعه به دستگاه قضا قطعاً آن ظلم برطرف خواهد شد. مفاسد اقتصادی، مفاسد فرهنگی را هم با خود می‌آورد، مفاسد اخلاقی نیز به دنبال خواهد داشت.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به ملموس کردن عدالت در زندگی مردم اذعان داشت: برقراری عدالت خیلی سخت است، در بیان آسان است، اما التزام به آن آسان نیست.
 
وی با اشاره به یکی از خطبه‌های حضرت علی (ع) تصریح کرد: «الحق اوسع الاشیاء فی التواصف و اضیق‌ها فی التناصف» حق از همه اشیاء میدان وسیع‌تری برای توصیف دارد یعنی هنگام گفتن، هنگام دفاع کردن و حرف زدن هیچ چیزی به اندازه حق میدان ندارد، اما آنجا که پای عمل و انصاف در کار می‌آید میدان حق از هر میدان دیگری تنگ‌تر است و همان کسی که داد سخن برای حق می‌دهد در مقام عمل از زیر بار حق در می‌رود. انسان با موانع بزرگی برخورد می‌کند اگر از راز‌ها و توکل به خدا وجود نداشته باشد انسان وسط راه خواهد ماند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار