در جمع خبرنگاران؛

سرلشکر سلامی: حاضریم کمبود واکسن کرونا در آمریکا را تأمین کنیم

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه الان وقت آن است که ما به آمریکایی‌ها واکسن دهیم، خطاب به مقامات آمریکایی گفت: اگر کمبود واکسن دارید، حاضر هستیم که به شما کمک کنیم.
کد خبر: ۴۶۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵ - 27June 2021

سرلشکر سلامیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه رونمایی از واکسن کرونای ساخت دانشگاه بقیةالله (عج) با عنوان «نورا» که با حضور وزیر بهداشت انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از همان روز‌های اولیه پیدایش و ظهور کرونا در کشور، سپاه که همیشه در مواقع خطر پیشتاز است و تلاش می‌کند در صف اول مقابله با مخاطرات بایستد و برای مردم عزیز کشورمان چتری از امنیت و آرامش را به ارمغان بیاورد، در این عرصه نیز همانند میدان نبرد، همه ابزار و امکانات خود از جمله در دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) را علیه این بیماری بسیج کرد.

وی افزود: بدین ترتیب موضوع ساخت واکسن از ۱۵ ماه پیش در این دانشگاه آغاز شد و تلاش عالمانه، جدی و مؤثری صورت گرفت تا اینکه امروز به مرحله آزمایش بالینی رسید؛ این دستاورد، پیروزی و افتخار بزرگی بود که در این شرایط برای ملت ایران به ارمغان آمد.

سردار سلامی ادامه داد: طیف‌های متنوعی از پلتفرم‌های مختلف برای ساخت واکسن کرونا در کشورمان شکل گرفته است و شاید به اندازه تنوع واکسن در جهان، امروز در کشورمان تنوع واکسن کرونا وجود دارد؛ اینکه جوانان دانشمند به این درجه از رشد و بلوغ علمی رسیدند که در اثتای بیماری قادر هستند به سرعت به لحاظ رقابت زمانی با همه دنیای پیشرفته یک واکسن مدرن را برای یک بیماری مرموز و پیشرفته بسازند، دستاورد دل‌انگیزی برای همه ما محسوب می‌شود.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: ما برای ایران عزیز و ارتقا و پیشرفت علمی آن همه تلاش خود را انجام می‌دهیم؛ البته این ابتدای کار ماست و تلاش‌ها در این عرصه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه فکر می‌کنم الان وقت آن است که ما به آمریکایی‌ها واکسن دهیم؛ خطاب به مقامات آمریکایی گفت: اگر کمبود واکسن دارید، حاضر هستیم که به شما کمک کنیم.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: من به ایرانی‌ها قول می‌دهم هر آنچه آمریکایی‌ها تحریم کردند تا ما به آن دست نیابیم، مطمئن باشند که به آن دست پیدا می‌کنیم؛ با این تفاوت که حاضریم همه آن پیشرفت‌ها را به آن‌ها هم بدهیم و این را هم مطمئن باشند که ملت ایران در هیچ پیشرفتی متوقف نمی‌شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها