حقوق بشر، کلید واژه جنایات آمریکا/ بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس یزد به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی؛

ترسیم نقشه راه در هفته حقوق بشر آمریکایی ضروری است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۶۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲ - 27June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

هفته «حقوق بشر آمریکایی» فرصتی است تا بار دیگر فهرستی از جنایات آمریکایی‌ها نسبت به ملت مظلوم ایران اسلامی مرور و بی‌اعتباری آن‌چه که آمریکای جنایتکار به نام «حقوق بشر» می‌خواند، نزد همگان عیان و اثبات شود.

در هر روز از تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکنون، جنایاتی در ایران اتفاق افتاده که نقش و نفوذ استکبار جهانی به‌خصوص آمریکا در آن کاملا مشهود است و طرح‌ریزی و اجرای این جنایات شوم به‌صورت پنهان و آشکار به انحاء مختلف همچنان ادامه دارد.

ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب اسلامی در ششم تیر سال ۱۳۶۰، انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رسیدن آیت  الله دکترسید «محمد بهشتی» و ۷۲ تن از یارانشان در هفتم تیر سال ۱۳۶۰، بمباران شیمیایی سردشت و به شهادت رساندن ۱۱۰ نفر با هواپیما‌های جنگی رژیم بعثی عراق در هشتم تیر ۱۳۶۶، شهادت «محمد کچویی» رئیس زندان اوین در هشتم تیر ۱۳۶۰، شهادت شیخ الشهدای انقلاب آیت الله شهید «محمد صدوقی» نماینده حضرت امام (ره) و امام جمعه یزد در یازدهم تیر ۱۳۶۱و همچنین شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس با ناو آمریکایی و به شهادت رسیدن ۲۹۰ نفر مسافر و خدمه هواپیما در دوازدهم تیر سال ۱۳۶۷ از مهمترین رخداد‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی است.

هفته دوم تیرماه که به درستی به نام هفته حقوق بشر آمریکایی نامیده شده است، در واقع زمانی برای تبیین جنایات آمریکا در تاریخ و جغرافیای انسانی و ارائه تعریف وارونه و «خودخواسته» از سوی این رژیم درباره «تروریسم» در جهان است.

در هفته حقوق بشر آمریکایی یکی از اقداماتی که می‌تواند در برنامه‌های شبکه رسانه‌ای کشور به‌ویژه رسانه ملی قرار گیرد، ترسیم نقشه راه و خط اصلی نظام در بیانات و وصایای حضرت امام خمینی (ره) و نیز رهنمود‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که یکی از سرفصل‌های مهم آن موضوع نفوذ و لزوم مقابله با «نفوذی‌ها» در عرصه‌های مختلف و مراقبت‌های دقیق و مستحکم از حوزه‌های تصمیم‌سازی و محاسبه‌گری نظام است، که بی‌تردید هرگونه غفلت نسبت به این ضرورت، خسارت‌های ویرانگر و فاجعه‌آمیزتر از وقایعی، چون فاجعه هفتم تیر ماه برای کشور عزیزمان را محتمل می‌سازد.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ترور و در رأس آن سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» اعلام می‌دارد نامگذاری هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی فرصت مناسبی برای تبیین جنایات آمریکا و معرفی چهره ددمنشانه به نسل حاضر و دنیا است و تمامی دستگاه‌ها باید برای روشنگری و بصیرت افزایی در میان مردم از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار