مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

گنج عظیم دفاع مقدس باید توسط هنرمندان استخراج و گسترش داده شود

سرهنگ پاسدار «کوشکی جهرمی» گفت: این گنج عظیم و ارزشمند باید توسط هنرمندان استخراج و جهت اشاعه فرهنگ ارزشمند و گسترش آن به نسل‌های آینده منتقل شود.
کد خبر: ۴۶۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶ - 27June 2021

گنج عظیم دفاع مقدس باید توسط هنرمندان استخراج و گسترش داده شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس عصر امروز در دیدار با هنرمندان فعال در حوزه سینما، تئاتر و هنرهای نمایشی اظهارداشت: این حق استان فارس است که همیشه در قله باشد و در حوزه دفاع مقدس نیز استان فارس با تقدیم 15هزار شهید و 270 هزار رزمنده نقش ارزنده و تاثیرگذاری در فداع مقدس داشته است که باید این دستاوردها توسط هنرمندان برای جامعه و کشور بازگو شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس بیان داشت: این هنرمندان هستند که می توانند با فعالیت فاخر هنری خود در جامعه تاثیرگذار باشند و بتوانند در جامعه فرهنگسازی کنند و امروز کشور نیازمند فرهنگ سازی است تا از مشکلات به وجود آمده در حوزه اقتصادی، اجتماعی و غیره خارج شود.

کوشکی تصریح کرد: دوران دفاع مقدس و دستاوردهای ارزشمند رزمندگان و شهدا یک گنج عظیم و ارزشمندی است که این گنج باید توسط هنرمندان استخراج و برای جامعه و نسل های آیند اشاعه و گسترش گردد.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس که شامل موزه آرای و برپایی نمایشگاه دفاع مقدس و تجهیزات نظامی است پرداخت و افزود: اصل برنامه ما به سرانجام رساندن گالری موزه دفاع مقدس است که 70 سوژه به تصویب رسیده است که در گالری در حال انجام و طی مراحل در گالری است که امیدواریم بتوانیم تاپایان امسال به بهره برداری برسانیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس خطاب به هنرمندان گفت: پشتیبانی و حمایت از هنرمندان و ایجاد زمینه لازم جهت امنیت هنرمندان را که لازمه تولید یک فعالیت فاخر هنری است را انجام خواهیم داد و درخواست داریم از هنرمندان که وارد میدان تولید آثار با نگاه متفاوت و نو به حوزه دفاع مقدس داشته باشند که مورد توجه جامعه و مخاطب پسند باشد و جامعه بتوانند از دستاوردهای دوران دفاع مقدس الگو برداری کنند. باید زاویه های گوناگون دفاع مقدس را با زبان هنر به جامعه بازگو کنیم و شاخص ها و الگوهای دفاع مقدس شناسایی و به جامعه معرفی گردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار