سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

جنایات آمریکا با نقاب حقوق بشر پایان‌ناپذیر است

حجت‌الاسلام «اسکندری» گفت: آمریکا خود را به‌عنوان حافظ حقوق بشر می‌داند؛ در حالی که جنایات این کشور با نقاب حقوق بشر پایان‌ناپذیر است.
کد خبر: ۴۶۴۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱ - 28June 2021

جنایات آمریکا با نقاب حقوق بشر پایان ناپذیر استحجت‌الاسلام «میکائیل اسکندری» سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهید آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب، به فرارسیدن هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکا خود را به‌عنوان حافظ حقوق بشر می‌داند؛ در حالی که جنایات این کشور با نقاب حقوق بشر پایان‌ناپذیر است.

وی با اشاره به حادثه هفتم تیر سال ۱۳۶۰، تصریح کرد: بمب‌گذاری در ساختمان حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، اتفاق مهمی است که خسارت جبران‌ناپذیری برای کشور تحمیل کرد. شاید این حادثه، برای نابودی هر نظامی کفایت کند؛ اما رهبری بی‌بدیل حضرت امام خمینی (ره) و حمایت جانانه مردم فهیم، بصیر و دشمن ‌شناس ایران اسلامی، مانع آن شد که چنین اتفاقاتی در کشورمان خلل و خدشه وارد کند.

حجت‌الاسلام اسکندری با تأکید بر اینکه آمریکا عامل اصلی حادثه هفتم تیر بود، خاطرنشان کرد: آمریکا سال‌هاست که توطئه‌های زیادی علیه ایران انجام داده است که یکی دیگر از این اقدامات، سوءقصد به وجود مقدس حضرت امام خامنه‌ای بود؛ اما نظر خداوند متعال بر حفظ این شخصیت بزرگ بود تا ایشان بعد از رحلت امام خمینی (ره)، با رهبری‌ خود انقلاب اسلامی را حفظ و هدایت کنند.

وی ادامه داد: بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم بعثی عراق در سال ۱۳۶۶، شهادت آیت‌الله صدوقی امام جمعه یزد به‌عنوان چهارمین شهید محراب در ۱۱ تیر و سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس توسط آمریکا، از دیگر حوادث بزرگ تاریخی رخ داده در تیر است که به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم توسط آمریکا رخ داده‌اند.

حجت‌الاسلام اسکندری تأکید کرد: آمریکا مدعی حمایت از حقوق بشر است، ولی این کشور اصلی‌ترین ناقض حقوق بشر به شمار می‌رود؛ بنابراین ضرورت دارد با برگزاری جلسات و تدارک برنامه‌های مختلف، جنایات آمریکا را برای همه تبیین کنیم.

وی افزود: در این راستا برنامه‌های متعدد و متنوعی برای بزرگداشت هفته حقوق بشر آمریکایی توسط مجمع نمایندگان دستگاه‌های مختلف اجرایی و نهاد‌های استان آذربایجان شرقی تدارک دیده شده است که اهداف‌ آن، تبیین افکار عمومی نسبت به مدعیان دروغین حقوق بشر و بزرگداشت و تکریم شهدای اسلام است.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی توضیح داد: به‌مناسبت شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای «وادی رحمت» تبریز، مراسم قرائت قرآن، رزم‌نوازی، مداحی و سخنرانی حجت‌الاسلام «عالی» امام جمعه موقت تبریز، روز هفتم تیر در این گلزار شهدا برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری نشست‌های مختلف در پایگاه‌های مقاومت توسط سپاه عاشورا، برگزاری جلسات مختلف در خصوص تبیین جنایات آمریکا توسط رابطین دادگستری و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در شهرستان‌ها، نشست تخصصی برای بانوان توسط معاونت امور بانوان استانداری، نشست تخصصی فقهی برای طلاب توسط حوزه‌های علمیه و فضاسازی و تبلیغات محیطی، از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای هفته حقوق بشر آمریکایی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار