رئیسی:

محدودیتی برای ارایه خدمات بهداشت به عشایر وجود ندارد/ زمان‌بندی واکسیناسیون عشایر اعلام شد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا جزییات واکسیناسیون عشایر را اعلام کرد.
کد خبر: ۴۶۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳ - 28June 2021

محدودیتی برای ارایه خدمات بهداشت به عشایر وجود ندارد/ زمان‌بندی واکسیناسیون عشایر اعلام شدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در سی و سومین آیین پویش راه سلامت که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب برگزار شد، اظهار داشت: زمانی که موضوع ارائه خدمات بهداشتی به عشایر مطرح شد قرار شد خدمات بهداشت برای عشایر ارایه شود و وزیر بهداشت در این خصوص گفت که در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد و این کار انجام شود و هیچ محدودیتی در زمینه تعداد کانکس و جذب نیرو وجود ندارد.

وی عنوان کرد: یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که حوزه سلامت در همه کشور پوشش همگانی سلامت وجود دارد و این کار بیش از ۴۰ سال است که جزو برنامه بوده و در سراسر کشور برای همه جمعیت‌های هزار نفری خانه بهداشت وجود دارد. در موضوع پاندمی کرونا اگر ایران از مراکز بهداشتی و درمانی کافی برخوردار نبود نمی‌توانست جزو بهترین کشور‌ها در مدیریت کرونا باشد. اگر مثل کشور‌های ثروتمند دنیا می‌خواستیم با درمان و تخت بیمارستان حرکت کنیم این توانایی وجود نداشت و ارایه خدمات سطح یک باعث شد هیچ بیماری پشت درب بیمارستان نماند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: خدمت‌رسانی به عشایر اقدام جدیدی نیست و در گذشته همکاران من به صورت حضوری به این مناطق خدمات ارایه می‌دادند اما خانه بهداشت سیار می‌تواند خدمت جدیدی به آن‌ها باشد. انتخاب بهورزان از دل عشایر خواهد بود و این موضوع نکته مهمی است. این افراد در دوره‌های ما شرکت می‌کنند و آموزش می‌بینند.

رئیسی گفت: این کانکس‌ها از تمام استاندارد‌ها برخوردار هستند و انواع دارو‌ها در این خانه بهداشت وجود دارد. یک میلیون و صد و 80 هزار در قالب بیش از دوازده هزار خانواده عشایر در کشور وجود دارد که باید پوشش بهداشتی به آن‌ها ارایه دهیم. ۲۱۶ مجوز استخدامی گرفتیم و گزینش و آموزش افراد با دقت زیادی صورت می‌گیرد. در حال حاضر ۹۲ بهورز جدید جذب شده‌اند و در این ۹۲ کانکس مستقر خواهند شد.

معاون وزیر بهداشت افزود: امیدواریم تا پایان مرداد تمام گروه بالای ۵۰ سال عشایری را جلوتر از برنامه کشوری واکسینه کنیم و تا پایان شهریور همه افراد بالای ۴۰ سال و تا پایان آبان همه افراد بالای ۱۸ سال عشایر نشین واکسینه شوند.

رئیسی در پایان گفت: خوشحالم علی رغم اینکه زیر بار سنگین مدیریت کرونا بودیم سایر خدمات بهداشت و درمان را فراموش نکردیم و در منطقه علی رغم وجود کرونا سایر خدمات بهداشت اعم از مراقبت مادران باردار و واکسیناسیون کم نشد بلکه ارایه خدمات به مادران باردار در این دوران ۱.۲ دهم بیشتر شد.

انتهای پیام/۳۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار