دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی:

حقوق اولیه انسان‌ها در آمریکا رعایت نمی‌شود

عامری گفت: هنوز در آمریکا حقوق اولیه‌ای که برای انسان‌ها قائل هستیم و در بیانیه حقوق بشر نیز به آن اشاره شده است در دسترس نیست؛ البته حقوق بشر اسلامی نسبت به بیانیه حقوق بشر کامل‌تر و دقیق‌تر به مسائل انسانی توجه دارد.
کد خبر: ۴۶۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶ - 28June 2021

حقوق اولیه انسان‌ها در آمریکا رعایت نمی‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «داوود عامری» دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: هنوز در آمریکا حقوق اولیه‌ای که برای انسان‌ها قائل هستیم و در بیانیه حقوق بشر نیز به آن اشاره شده است در دسترس نیست. البته حقوق بشر اسلامی نسبت به بیانیه حقوق بشر کامل‌تر و دقیق‌تر به مسائل انسانی توجه دارد.

عامری درباره مفهوم حقوق بشر آمریکایی توضیح داد و گفت: امروز بیانیه حقوق بشر به‌عنوان یکی از قوانین و هنجار‌های شناخته شده جهانی سازمان ملل مورد توجه است، اما از سال‌های گذشته تاکنون شاهد یک نگاه و رویکرد جدید به حقوق بشر در آمریکا هستیم و در حقیقت حقوق بشر آمریکایی یک نوع و گونه جدید محسوب می‌شود.

وی درباره ویژگی‌های حقوق بشر آمریکایی عنوان کرد: این حقوق بشر هیچ تناسبی با بیانیه حقوق بشر جهانی و بند‌های آن ندارد. تفکیک مفاهیم بین دو عنصر حقوق بشر آمریکایی و بیانیه حقوق بشر جهانی به درک نقض آشکار حقوق بشر توسط آمریکا در داخل سرزمین خود و خارج از آن کمک می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی با تصریح بر اینکه نقض حقوق بشر در داخل آمریکا یک پدیده آشکار است اظهار کرد: در بیرون از سرزمین آمریکا شاهد یک نوع تفسیر حقوق بشر از سوی آمریکا هستیم که دارای استاندارد دوگانه است به این صورت که آمریکا در یک مورد آدم کشی را تروریسم و در یک جای دیگر آن را کاری درست می‌داند. بر اساس الگوی آمریکایی نقض حقوق بشر بر اساس منافع این کشور ممکن است درست یا غلط باشد.

وی درباره شاخص‌های حقوق بشر آمریکایی توضیح داد و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های حقوق بشر آمریکایی تبعیض نژادی است به‌گونه‌ای که تا سال گذشته مجسمه‌ها و نماد‌های برده داری در آمریکا به‌عنوان سمبل‌های تمدن آمریکایی وجود داشتند، اما در تظاهرات سال گذشته بعضی از آن‌ها پایین کشیده شدند.

وی تصریح کرد: هنوز در آمریکا حقوق اولیه‌ای که برای انسان‌ها قائل هستیم و در بیانیه حقوق بشر نیز به آن اشاره شده است در دسترس نیست. البته حقوق بشر اسلامی نسبت به بیانیه حقوق بشر کامل‌تر و دقیق‌تر به مسائل انسانی توجه دارد.

عامری با بیان اینکه رنگین‌پوستان تقریباً جایگاهی در نظام حقوق بشر آمریکا ندارند، اظهار کرد: این تبعیض نژادی در آمریکا زبانزد همه مردم جهان است. آمریکایی‌ها در همین راستا خود را از بیانیه حقوق بشر نیز منفک می‌دانند، یعنی این بیانیه برای دنیا یک مفهوم و برای آمریکا مفهومی دیگر دارد و به همین دلیل به خودشان اجازه می‌دهند هر اقدامی علیه ملت‌های دیگر و خلاف حقوق بشر انجام دهند و این موضوع نیز برای افکار عمومی جهان بخصوص جامعه نخبگان پذیرفته شده است.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی درباره دیگر نقض‌های آشکار حقوق بشر توسط آمریکا گفت: مدیریت خواهی آمریکایی‌ها در حوزه حقوق بشر یکی از مصادیق همین موضوع است در واقع آمریکا مدعی است معیار حقوق بشر و انسانیت، آن‌ها هستند و نوع اعمال و رفتار در این زمینه را آن‌ها باید تعیین کنند.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار