گزارش دفاع پرس از سریال شیعه کشی در پاکستان/

بازهم شیعه کشی در پاکستان؛ حمله به اتوبوس حامل شیعیان با ۴۳ شهید

افراد مسلح ناشناس با حمله به اتوبوس حامل شیعیان در شهر کراچی مرکز ایالت «سند» پاکستان ۴۳ نفر را شهید کردند.
کد خبر: ۴۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ - 13May 2015

بازهم شیعه کشی در پاکستان؛ حمله به اتوبوس حامل شیعیان با ۴۳ شهید

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، به جرات می توان گفت که عامل کشت و کشتارهای ده سال اخیر پاکستان طالبان بوده است .. آمریکا ابتدا خود این گروه تروریستی را بوجود آورد و بعدها افرادی از چچن و یمن و ... در راستای وسعت بخشیدن به طالبان، به عضویت این تشکل درآمدند.

پاکستان، با ورود آمریکا به بهانه مبارزه با نظام کمونیستی و شوروی سابق دستخوش تحولات بی سابقه ای شد؛ افرادی از سراسر دنیا مخوصا از کشورهای اسلامی عربی برای جهاد به پاکستان سرازیر شدند؛ آنها در پاکستان آموزش نظامی میدیدند و سپس به افغانستان اعزام میشدند تا با ارتش شوروی به مبارزه برخیزند.

سابقه کشتار شیعیان در پاکستان

سابقه شیعه کشی در پاکستان شامل فاجعه عاشواری شهر هنگو در ایالت خیبرپختونخوا در فوریه ۲۰۰۶ با ۳۵ شهید و ۱۱۵ مجروح، فاجعه انفجار بمب در بیمارستان شهر دیره اسماعیل خان ایالت خیبرپختونخوا در آگوست۲۰۰۸ با ۴۵ شهید، فاجعه انفجار بمب در نماز ظهر در کراچی در دسامبر ۲۰۰۹ با ۴۶ شهید و ۱۱۵ مجروح، فاجعه انفجار بمب در مراسم عزاداری روز شهادت امیرالمومنین(ع) در لاهور در سپتامبر ۲۰۱۰ با ۴۹ شهید و ۳۰۰ مجروح، انفجار در راهپیمایی روز قدس در شهر کویته در سپتامبر ۲۰۱۰ با ۸۰ شهید و ۲۰۰ مجروح، عملیات انتخاری در پاراچنار در فوریه ۲۰۱۰ با ۵۰ شهید و صدها عملیات دیگر را میتوان به عنوان جنایتهایی ذکر کرد که در این سالها علیه شیعیان و توسط این گروههای منحرف صورت گرفته است؛ در این  حوادث دلخراش تا کنون شخصیتهای برجسته ای مثل علامه عارف حسین الحسینی(رهبر شیعیان پاکستان)، دکتر محمد علی نقوی ( بنیانگذار سازمان دانشجویان امامیه)، علامه حسن ترابی، علامه حافظ محمد ثقلین، رضا عسکری، سید ذوالفقار نقوی، اعجاز حسین رسولنگری و صدها شخصیت دیگر از جمله پزشکان، وکلا و افسران عالی رتبه دیگر به شهادت رسیده اند؛ در سال ۲۰۱۲ تا کنون ۱۸۶ نفر از شیعیان پاکستان به شهادت رسیده اند.

 

 

 

فجیع ترین فاجه در چیلاس

روز سه شنبه ۱۵ فروردین ماه سال 91 حدود ۱۰ اتوبوس مسافربری از شهر راولپندی عازم شهر گیلگت بودند که در منطقه چیلاس قبل از رسیدن اتوبوس به شهر، از سوی افراد مسلح متوقف شدند و بعد از پیاده کردن مردم و کسانیکه کارت شناسایی همراه نداشتند و با در آوردن پیراهن آنان و مشاهده آثار سینه زنی و زنجیر زنی و شناسایی هویت شیعه بودن، آنان را به فجیع ترین شکل ممکن به شهادت رساندند؛ این در حالی است که پاسگاه پلیس این منطقه به کنترل افراد تروریست درآمده بود و نظامیان مسلح سپاه مرزی هم که همراه کاروان اتوبوسها بودند نیز نتوانستند کاری صورت دهند؛ شاهدان عینی بیان کردند که تروریستها قبل از به آتش کشیدن اتوبوسها، مردم را پایین آوردند و لوازم قیمتی آنان را به عنوان غنیمت غارت کردند؛ برخی از اخبار حاکی از تیراندازی افراد تروریست به سوی اتوبوس شیعیان در مقابل زنان و خواهران آنان میباشد؛ یکی از شاهدان عینی که موفق شده بود خودش را سنی جلوه دهد و زنده بماند، گفت که من دیدم یکی از تروریستها یک جوان شیعه را به زمین انداخته بود و سنگی حدود ۱۰ کیلویی را بر سر او میکوبید؛ برخی از تروریستها بعد از شهادت مردم، آنان را با اسید از بین بردند و برخی جوانان را نیز سر میبریدند.

فاجعه در شکارپور

کشتار شیعیان پاکستان در مناسبت های مختلف مذهبی و در اعیاد و نمازهای جماعت و جمعه مورد هدف تروریست ها واقع می شوند، انفجار در مسجد منطقه شکارپور زمانی رخ داد که نمازگزاران برای برگزاری نماز جمعه آماده میشدند، تعداد قربانیان حمله به مسجد شیعیان در شهرستان شکار پور واقع در ایالت سند پاکستان به 60 نفر رسید.

 حمله به اتوبوس حامل شیعیان با ۴۳ شهید

 

افراد مسلح ناشناس پس از متوقف کردن یک اتوبوس که حامل بیش از 50 مسافر شیعه پاکستانی بودند، با ورود به داخل آن به سوی  مسافران آتش گشودند.

این حادثه در نزدیکی مکانی موسوم به «چهارراه صفورا» در شهر کراچی مرکز ایالت سند پاکستان اتفاق افتاده است.

بر اساس گزارشها، مسافران این اتوبوس بیشتر کودکان و زنان بودهاند.

به گفته مقامات پلیس منطقه، هیچ گلولهای به اتوبوس اصابت نکرده و این نشان میدهد که تروریستها پس از ورود به اتوبوس مسافران را به قتل رساندهاند.

بیشتر شهدای شیعه در این اتوبوس از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفتهاند.

بر اساس گزارشهای ابتدایی به نقل از رئیس پلیس منطقه «ملیر» در شهر کراچی، 25 مرد و 16 زن در این حمله به شهادت رسیدهاند.

بر اساس منابع، 8 راکب با سوار بر چهار موتورسیکلت، اتوبوس حامل شیعیان پاکستان را متوقف و پس از آن، همه افراد را هدف قرار دادند.

حال تعدادی از زخمیهای این حادثه وخیم گزارش شده و مردم منطقه آنها را به بیمارستان «مدنی» و «شهید عباسی» منتقل کردهاند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

مقامات ایالت سند مانند گذشته، امروز نیز فقط دستور دادهاند تا حمله کنندگان را هر چه زود تر بازداشت کند.

انتهای پیام/ح
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار