سردار مویدی:

قوانین برای مجرمان مواد مخدر تشدید نشود، تاوان سختی خواهیم داد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: تشدید مجازات قاچاقچیان مواد مخدر همواره یکی از خواسته های پلیس برای مبارزه هرچه بیشتر و بهتر با مواد مخدر است، اگر قوانین در این زمینه تشدید نشوند در آینده باید تاوان سختی بدهیم.
کد خبر: ۴۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ - 13May 2015

قوانین برای مجرمان مواد مخدر تشدید نشود، تاوان سختی خواهیم داد

به گزارش گروه اجتماعی " دفاع پرس "، سردار علی مویدی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست تخصصی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوالی در خصوص انتقال مواد مخدر به زندان ها به روش بلعیدن و برنامه پلیس برای برخورد با این امر گفت: مجرمان همواره مترصد کمترین فرصت برای رسیدن به خواسته خود هستند. البته در بسیاری از موارد دستگاه هایی وجود دارد که در سازمان زندان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در خصوص تشدید مجازات برای مجرمان مواد مخدر گفت: تشدید مجازات همواره یکی از خواسته های پلیس برای مبارزه هرچه بیشتر و بهتر با مواد مخدر است اگر قوانین در این زمینه تشدید نشوند در آینده باید تاوان سختی بدهیم؛ من به کسانی که در بطن این ماموریت هستند  وقانون گذاران که نقش اساسی در این امر دارند و در راستای مبارزه با مواد مخدر مسئولیت دارند هشدار می دهم که اگر به این دغدغه مردم توجه نکنیم در آینده باید هزینه های گزافی بپردازیم؛ اگر قوانین تشدید نشود شرایط مواد مخدر در کشور به مراتب خطرناک تر می شود مسئولان دقت، توجه و دغدغه مردم در بحث مواد مخدر را مورد توجه قرار دهند.

سردار مویدی تاکید کرد: اگر بحث کاهش مجازات ها در آینده شکل بگیرد امنیت ملی، امنیت جامعه و امنیت شهروندان به خطر میافتد.

وی در مورد ورود مواد مخدر به کشور از مرزها، گفت: خوشبختانه اقدامات موثری که در جهت انسداد مرزها صورت گرفته باعث شده ما کاهش ورود مواد مخدر را شاهد باشیم؛ اما به دلیل تقاضایی که این مواد در دنیا دارند، مجرمین تلاش میکنند به شیوههای متعددی مواد را انتقال دهند که تا به امروز صدها شیوه در جهت ورود مواد به داخل کشور شناسایی شده است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: قاچاقچیان هر روز یک شیوه پوشش و مسیر جدید مییابند، اخیراً در مرزهای شرقی گوسفندهای رها شدهای را دیدیم که حامل مواد مخدر بودند پس ببینید از چه روشهایی برای ورود مواد استفاده میشود  البته پلیس روزانه تمام روشها را رصد کرده و در بهبود شیوه های مبارزه با مواد مخدر از آنها بهره میگیرد.

سردار مویدی با اشاره به بحث مسدود کردن مرزها گفت: اگر مرزها به طور کامل مسدود شود به دلیل تعامل و ترددهای مرزی مجاز و غیر مجاز باز هم آسیب پذیری ما در موادمخدر به قوت خود باقی است، البته کشف 490 تن مواد مخدر از توفیقات پلیس در این زمینه است لذا باید مسیرهای ورود را ناامن کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار