معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان:

شهدایی چون شهید انصاری را باید ویژه گرامی داشت

«قاسم نژاد» با بیان اینکه بزرگداشت شهدایی همچون شهید انصاری باید ویژه باشد، گفت: شهید انصاری نه تنها در عرصه کار و خدمت، بلکه در عرصه دانش و علم نیز رتبه های بالا را کسب کرده بود و به نظام اسلامی اعتقاد داشت.
کد خبر: ۴۶۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵ - 28June 2021

بزرگداشت شهدایی همچون شهید انصاری باید ویژه باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «محمود قاسم نژاد» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان عصر امروز (دوشنبه) در جلسه هماهنگی برنامه‌های نکوداشت یاد و خاطره شهیدان «علی انصاری»، «علیرضا نورانی» و شهدای کارمند استان گیلان با تاکید بر لزوم برگزاری برنامه‌های در شان جایگاه و منزلت شهدا، اظهار داشت: به واسطه شرایط بهداشتی جامعه مراسم نکوداشت شهیدان «علی انصاری» استاندار گیلان و «علیرضا نورانی» معاون وی و ۲۵۷ شهید کارمند استان به صورت تلویزیونی برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه بزرگداشت شهدایی همچون شهید انصاری باید ویژه باشد، اظهار داشت: شهید انصاری نه تنها در عرصه کار و خدمت، بلکه در عرصه دانش و علم نیز رتبه‌های بالا را کسب کرده بود و به نظام اسلامی اعتقاد داشت.

وی خدمت صادقانه به مردم را یکی از ویژگی‌های شخصیتی شهید انصاری دانست و افزود: همه مسئولان نظام باید شهید انصاری را الگوی خود قرار داده و خدمت صادقانه به مردم را متبلور سازند.

قاسم نژاد شهید انصاری را تنها استاندار شهید کشور دانست و خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس همه اقشار مردم بسیج شدند تا از کیان کشور و نظام در مقابل دشمن متجاوز پاسداری کنند، اما برخی از شهدا در تراز نخبگان و دانشمندان قرار می‌گیرند و جایگاه علمی ویژه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه شهیدان چمران و انصاری در عرصه‌های علمی جهانی شناخته شده بودند، متذکر شد: شهید انصاری در آمریکا تحصیل می‌کرد و جزو نخبگان بود، اما تفکر مادی حاکم بر آن کشور موجب دست کشیدن شهید انصاری از ارزش‌های دینی، اسلامی و انقلابی نشد؛ این در حالی است که شهید انصاری می‌توانست به مقاطع عالی تحصیلی دست پیدا کند و به عنوان یک متخصص مطرح شود، اما برای خدمت صادقانه به کشور بازگشت و به مقام شهادت رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، با اشاره به پایبندی شهید انصاری به اسلام و ارزش‌های اسلامی و حضور در حرکت‌های دانشجویی ضد رژیم ستمشاهی، تاکید کرد: همه شهدا از جایگاه و منزلت والایی برخوردار هستند، اما شهدای عرصه علم و خدمت مرتبه بالاتری دارند و مردم باید با چنین شخصیت‌هایی آشنا شوند.

وی خواستار بهره گیری از فضای مجازی جهت معرفی شهیدان انصاری و نورانی شد و خاطرنشان کرد: تولید محتوا درباره زندگی، تحصیلات و خدمات ایشان صورت بگیرد تا مردم به ویژه نسل جوان بدانند که شهدا آسودگی را کنار گذاشتند تا به مردم خدمت کنند.

قاسم نژاد همچنین بر فضاسازی محیطی متناسب با سالگرد شهیدان انصاری و نورانی در شهرستان‌های «رشت»، «لنگرود» و «رودسر» تاکید کرد و اظهار داشت: فرمانداری ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها فضاسازی‌های مناسب را انجام دهند تا مردم از برگزاری ویژه برنامه‌ها اطلاع پیدا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار