تولیت آستان قدس رضوی:

جامعه از جانبازان سرمشق ایستادگی و ایثارگری می‌آموزد

حجت‌الاسلام «‌مروی» گفت: جانبازان که در تمام طول عمر با آلام جراحت‌های ناشی از مجروحیت در سال‌های جهاد و حماسه دست و پنجه نرم می‌کنند، الهام‌بخش همه آحاد و اقشار جامعه و سرمشق ایثارگری هستند و وجود آن‌ها همه روزه این پیام را یادآور می‌شود که خط سرخ شهادت منقطع نشده و همچنان امتداد دارد.
کد خبر: ۴۶۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵ - 29June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در همایش ملی تجلیل از جانبازان شیمیایی کشور که به مناسبت هشتم تیرماه، روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی در تالار همایش‌های کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شده بود، اظهار داشت: در حدیثی از جانب پیامبر اکرم (ص) نقل شده ‌که عده‌ای از افراد در قیامت در حالی محشور می‌شوند که معطر به برترین عطرها هستند. در قیامت که پاک از ناپاک و مؤمن از مشرک و کافر جدا و صورت عینی اعمال افراد مشخص می‌شود، شهدا و ایثارگران در حالی پا به عرصه قیامت می‌گذارند که از بوی عطر آنان، اهل قیامت تحت تأثیر قرار گرفته‌اند و این‌ها همان افرادی هستند که سلامتی اعضا و جوارح خود را در راه خدا فدا کرده‌اند.

جامعه از جانبازان سرمشق ایستادگی و ایثارگری می‌آموزد

وی افزود: جانبازان که در تمام طول عمر با آلام جراحت‌های ناشی از مجروحیت در سال‌های جهاد و حماسه دست و پنجه نرم می‌کنند، الهام بخش همه آحاد و اقشار جامعه و سرمشق ایثارگری هستند  و وجود آن‌ها همه روزه این پیام را یادآور می‌شود که خط سرخ شهادت منقطع نشده و همچنان امتداد دارد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه جانبازان، شهید زنده هستند، خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی که میزبان جانبازان و مجاهدان فی سبیل الله است، ارتباط ناگستنی و بهم پیوسته‌ای با این جامعه صالح و شهدای زنده دارد؛ همان رزمندگانی که پیش و پس از اعزام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، به زیارت امام رضا (ع) مشرف می‌شدند و اذن جهاد از این امام همام می‌ستاندند.

وی ادامه داد: روزی مأمون عباسی تصمیم گرفت تا برای گمراه کردن مردم و عوام‌فریبی، کسانی را که با ولایتعهدی امام رضا (ع) مخالفت کرده بودند، به طور علنی و رسمی محاکمه کند. در این مراسم محاکمه، فرماندار مدینه یکی از متهمان بود. روایت شده هنگامی که محاکمه فرماندار مدینه در جریان بود، امام رضا (ع) در گوش مأمون مطلبی را نجوا کرد و در این هنگام، فرماندار معزول خطاب به مأمون فریاد برآورد که قطعاً علی بن موسی الرضا علیه من در گوش خلیفه نجوا کرد.

حجت‌الاسلام مروی گفت: در تاریخ نقل شده که فرماندار معزول در جلسه محاکمه خود به صراحت از خلیفه عباسی درخواست می‌کند که برخلاف نجوای امام رضا (ع) رفتار کند؛ غافل از اینکه امام در آن هنگام، شفاعت این مرد را از مأمون مطالبه کرده بود و این در حالی است که همین فرد، مأمور غارت اموال امام در هنگام اقامت ایشان در مدینه بود.

وی ابراز داشت: ائمه تجلی فضل و رحمت پروردگار و حائز اسماء الهی هستند و وعده شفاعت مجاهدان راه حق که تا پایان عمر بر عهد خود استوار بمانند، در مقاطع مختلف از ناحیه همین انوار فخیمه الهی صادر شده است و بر این اساس، همه اهل زمین و آسمان‌ها به جایگاه شهدا و جانبازان غبطه می‌خورند.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز امیدواری کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را از عقوبت بی‌مهری‌ها و کم‌توجهی‌هایی که به جامعه ایثارگران روا می‌شود، در امان بدارد و شفاعت این عزیزان را در قیامت شامل حال همه مؤمنان قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها