مدیر دانشنامه دفاع مقدس کرمانشاه:

دانش‌نامه دفاع مقدس یک سند تاریخی و علمی است

«باقری» گفت: دانش‌نامه دفاع مقدس به عنوان یک سند تاریخی و علمی، مرجعی برای پژوهش‌گران و محققان در این حوزه می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
کد خبر: ۴۶۴۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲ - 30June 2021

دانش‌نامه دفاع مقدس یک سند تاریخی و علمی است«زهرا باقری» مدیر دانش نامه دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس کرمانشاه، با بیان این‌که دایره‌المعارف دفاع مقدس در سطح ملی نوشته می‌شود، اظهار داشت: دانش‌نامه استانی دفاع مقدس کرمانشاه نیز که بخشی از دایرة‌المعارف دفاع مقدس ملی کشور است و توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح همه استان‌ها تهیه شده و در حال تالیف و تدوین است.

مدیر دانش نامه دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه افزود: دانش‌نامه دفاع مقدس به عنوان یک سند تاریخی و علمی، مرجعی برای پژوهش‌گران و محققان در این حوزه می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ضمن یادآوری این‌که جهاد و شهادت مردان با اخلاص این سرزمین، ستون‌های نظام اسلامی را تا مدت‌ها محکم کرده است، افزود: امروز وظیفه داریم تا مسیر نورانی مجاهدت، مجاهدمردانی که در هشت سال دفاع مقدس از انقلاب اسلامی دفاع کرده‌اند را ادامه دهیم. باید فرهنگ زندگی عزتمندانه شهدا که در راستای اسلام و سیره نبوی بود را به آیندگان انتقال دهیم.

وی گفت: در استان کرمانشاه با مشارکت نهادها، ادارات فرهنگی و با کمک محققین، نویسندگان، اساتید دانشگاه و دانشجویان بیش از ۱۲۰۰ مدخل در سه موضوع نظامی، جغرافیا، فرهمگی اجتماعی، شهدا و اشخاص گردآوری شده که تاکنون بیش از ۳۵۰ مقاله تدوین گردیده که به نفش ادرات، مراکز نظامی، فرهنگی، شهدای فرمانده گردان به بالا و همچنین اشخاص تاثیر گذار و شاخص متوفی پرداخته است.

مدیر دانش نامه دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه یادآور شد: دانشنامه تخصصی استانی در قالب ۳ کارگروه فعال بوده که متشکل از فرماندهان نظامی، اساتیدهیات علمی دانشگاه و نویسندگان با مدارک دکتری و ارشد ادبیات پایداری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار