استاد حوزه:

درک عمیق پیام امامین انقلاب، ضامن سعادت جامعه است

حجت‌الاسلام «ماندگاری» گفت: پیام نبی‌ مکرم اسلام (ص)، اهلبیت و امامین انقلاب چشیدنی است و هر کس با عمق جان مفاهیم آن را درک کند هرگز از خط اسلام و انقلاب منحرف نخواهد شد.
کد خبر: ۴۶۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲ - 30June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «مهدی ماندگاری» در مراسم گرامیداشت عملیات کربلای 1 که با حضور جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده شهدا امروز در معراج شهدای مشهد برگزار شد با اشاره به آیات سوره نصر اظهار داشت: سوره‌ نصر آخرین سوره‌ای بود که بر پیامبر گرامی اسلام (ص) نازل شد و بواسطه این سوره همه پیام اسلام را شنیدند. پیام اسلام همه عقلانی است و بر اساس آن آحاد جامعه اسلامی به رعایت اخلاق توصیه شده‌اند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: اگر امروز آمریکا شبکه‌های ماهواره‌ای ایران را قطع می‌کند به این دلیل است که نمی‌خواهد پیام جمهوری اسلامی که پیام اسلام است به گوش جهانیان برسد. علاوه بر جمعی که پیام اسلام را شنیدند، عده‌ای پیام اسلام و قرآن را دیدند و به این حقیقت پی بردند که اگر با خدا باشند سعادت دنیا و آخرت آنها تضمین خواهد شد.

وی ادامه داد: دسته سوم پیام اسلام را چشیدند که شهدا جزو این دسته هستند. جوانان امروز بدانند در ابتدای پیروزی انقلاب 98/2 درصد پیام امام خمینی (ره) را شنیدند و به جمهوری اسلامی رأی آری دادند. عده‌ای برکات جمهوری اسلامی را دیدند و پای آن ایستادند، در دوران دفاع مقدس نیز عده‌ای برکات جمهوری اسلامی را چشیدند و دست از جبهه برنداشتند که این تعداد بیشتر از سه درصد نبودند.

ماندگاری ادامه داد: الگوی شهدا به‌عنوان کسانی که شیرینی دفاع از ولایت را چشیدند حضرت صدیقه طاهره (س) بود ولذا پیام نبی مکرم اسلام (ص)، اهلبیت و امامین انقلاب چشیدنی است و هر کس با عمق جان مفاهیم آن را درک کند هرگز از خط اسلام و انقلاب منحرف نخواهد شد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: شهدا به چیزی جز رضایت پروردگار فکر نکردند و خداوند نیز شهادت را به آنها مرحمت فرمود. شهدا کاری کردند که در چشم امام زمان (عج) عزیز باشند. آنها فهمیده بودند اگر در چشم حضرت ولیعصر (عج) عزیز شوند چه لذتی خواهد داشت.

ماندگاری تصریح کرد: کسانی که پیام اسلام را می‌شنوند و یا می‌بینند ممکن است گاهی آن را فراموش کنند و غافل شوند اما کسانی که پیام اسلام را بچشند هرگز آن را فراموش نخواهند کرد و مبانی و مفاهیم در دل و جان آنها رسوخ کرده است. اگر توانستیم پیام اسلام را که مایه رضای خدا و پیامبر (ص) است به خود و فرزندانمان بچشانیم سعادت دنیا و آخرت خود را تأمین کرده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار